Industry Wire

Emotionele Voice Messages helpen klantrelaties te bouwen en marketingcommunicatie te versterken

Amsterdam, 25 juni 2014 – Tropa Services, een mobiel marketingbedrijf uit Zwitserland, is gespecialiseerd in innovatieve klantcommunicatie. De voiceTRO service voor het sturen van emotiegeladen spraakberichten naar de voice-mailboxen van mobiele telefoons heeft zich ontwikkeld tot een belangrijke bedrijfsactiviteit. Tropa vertrouwt op de technologie van Aspect-bedrijf Voxeo voor de implementatie. Het bedrijf wordt momenteel getraind in de meest recente release van het application lifecycle managementplatform Voxeo CXP.

De Voxeo CXP Pro en Prophecy Platforms maken het business gebruikers gemakkelijk om controle te hebben over Interactive Voice Response (IVR), mobiele en SMS-applicaties, zonder dat IT hoeft te worden ingeschakeld en zonder dat langdurige implementatietrajecten nodig zijn. Beide platforms behoren tot het portfolio van Aspect Software, de toonaangevende leverancier van volledig geïntegreerde oplossingen voor klanteninteractiemanagement, workforce optimization, back-office en bekroonde cloudoplossingen.

Tropa Services is internationaal actief. Het bedrijf ontwikkelt en produceert emotionele spraakberichten die naar de voice-mailbox van consumenten worden gestuurd. De ervaring leert dat de acceptatie van berichten in de voice-mailbox hoog is omdat de ontvangst ervan de gebruikers niet stoort. Zij zullen integendeel het bericht afluisteren als het ze uitkomt. En het bericht kan zo vaak als gewenst worden afgespeeld. Tropa heeft met succes campagnes ontwikkeld en uitgevoerd voor klanten als telecom providers, verzekeraars en omroepen. “Het succes van onze campagnes hangt af van de boodschap zelf, dat wil zeggen de content-gerelateerde planning, van onze creativiteit en van een vlekkeloze technische uitvoering,” zegt Roberto Troisi, eigenaar van Tropa Services. “In Voxeo hebben we de ideale partner gevonden die ons het technologieplatform verschaft waar we succes mee hebben. Als we alles zouden moeten overdoen, zouden we opnieuw voor Voxeo kiezen.”

Voice-mailbox messages worden door consumenten erg goed ontvangen, onder meer op het gebied van beurzen en evenementen. Om een voorbeeld te geven: een spraakbericht in samenwerking met een concertpromotor opgenomen door de ‘ster’ van de show, kan worden gestuurd naar die bezitters van een toegangskaartje die hun mobiele nummer hebben gedeeld – relatiebouw met een unieke luisterervaring.

Andere toepassingsgebieden zijn onder meer berichten die te maken hebben met specifieke momenten zoals verjaardagen, feestdagen of aanleidingen zoals de aanschaf van een artikel. Ook heeft de service geholpen om de response te verhogen, onder meer door een binnenkort te verschijnen nieuwsbrief aan te kondigen. “We dienen onze klanten uitgebreid van advies en we geven specifieke aandacht aan het vastknopen van de emotiegeladen berichten aan de andere marketingactiviteiten van de klant,” legt Roberto Troisi uit. “VoiceTRO omvat project consulting, support, uitvoering en analyse. Vanzelfsprekend werken we conform de privacyregelgeving en andere richtlijnen in verband met de inhoud van de berichten, de afhandeling en de rapportage.”

Tropa produceert het bericht, de klant verschaft de nummers van de afzender en de ontvangers. De voice message wordt vervolgens via het Voxeo-platform als een outbound call rechtstreeks in de mailbox van de ontvanger bezorgd. Het merendeel van de mobiele telefoongebruikers heeft de voice-mailbox ingeschakeld. In Zwitserland is dat bijvoorbeeld 90 procent. Het platform is zeer flexibel en on-demand schaalbaar. Zelfs grote volumes aan berichten kunnen in korte tijd worden verzonden. De door Tropa uitgevoerde campagnes hebben doorgaans een volume van 1.000 tot 5.000 berichten. Er zijn maar een paar minuten nodig om de berichten te versturen.

“Voxeo heeft op alle niveaus perfecte service verleend,” zegt Roberto Troisi. Dankzij de uitgebreide functionaliteit voor multimedia communicatie voorziet CXP Tropa van een grote variëteit aan opties om haar productenreeks uit te breiden. “In het bijzonder is het bezorgen van beeld en geluid voor ons een interessant bedrijfsmodel. Met behulp van Voxeo CXP zullen we in deze richting verder gaan.”

“Dienstverleners zoals Tropa zijn voor ons een mooie showcase voor hoe het creatieve gebruik van onze innovatieve technologie tot nieuwe mogelijkheden leidt, met meetbare resultaten,” aldus Sabine Winterkamp, Director of Marketing CE & EE bij Aspect Software.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht