Geplaatst door Scalable Capital

Europees investeringsplatform Scalable Capital is nu beschikbaar in Nederland met online broker, spaarplannen en crypto-aanbod

München, 28-09-2022. Scalable Capital, een toonaangevend digitaal investeringsplatform in Europa, breidt uit naar Nederland. Met de Scalable Broker en Scalable Crypto introduceert het bedrijf handige en kosteneffectieve handels- en spaarplannen in exchange-traded funds (ETF’s), beleggingsfondsen, aandelen en cryptovaluta voor Nederlandse particuliere beleggers. Gereguleerd door de Duitse financiële toezichthoudende autoriteit BaFin, biedt Scalable Capital een veilig en innovatief full-service brokerage-aanbod.

Erik Podzuweit, oprichter en co-CEO van Scalable Capital: “We hebben pas onlangs de 10 miljard euro aan client assets op ons platform overschreden. Meer dan een half miljoen klanten in heel Europa maken al gebruik van onze diensten om te beleggen voor hun toekomst en velen gebruiken voornamelijk ETF’s. Nederlandse investeerders kunnen nu via ons platform profiteren van dezelfde veilige en kosteneffectieve toegang tot de kapitaalmarkten. In de inflatoire omgeving waarin we ons momenteel bevinden, is beleggen het nieuwe sparen geworden, als je je geld wilt beschermen tegen waardeverlies.”

Breed beleggingsuniversum en spaarplannen tegen een innovatief prijspunt

De Scalable Broker biedt Nederlandse klanten een full-service online broker. Ze krijgen toegang tot meer dan 7.000 wereldwijde aandelen, waaronder Nederlandse bekende namen, Amerikaanse ‘blue chips’ en aandelen uit opkomende markten. Beleggers hebben de keuze uit twee gereguleerde Europese beurzen om op te handelen: Xetra, van de Deutsche Börse AG, of gettex, een beurs van de Bayerische Börse AG. Er worden geen wisselkoerskosten in rekening gebracht, aangezien alle transacties euro worden afgerekend.

Beleggers kunnen hun beleggingen diversifiëren via meer dan 1.800 ETF’s en 2.000 beleggingsfondsen, evenals alle belangrijke cryptovaluta. De broker biedt een groot scala aan ETF’s die voldoen aan de criteria op het gebied van milieu, maatschappij en bestuur (ESG) en die maatschappelijk verantwoorde beleggingen (SRI) volgen. Naast de duurzame ETF’s, completeren een grote verscheidenheid aan aandelen-ETF’s, dividend-ETF’s en commodity-ETF’s het aanbod van de Scalable Broker, waardoor het echt een one-stop-shop is voor zowel ervaren als nieuwe beleggers.

Alle ETF’s, een selectie van de meest populaire aandelen en beleggingsfondsen, evenals de cryptovaluta komen in aanmerking voor spaarplannen. De spaarplannen kunnen worden opgezet vanaf een bedrag van slechts 1 euro, en zijn commissievrij.

Scalable Capital biedt alle ordertypes (markt-, limiet-, stop-, stop-limietorder) kosteloos aan, evenals verlengde handelsuren (8.00 tot 22.00 uur), gratis realtime prijsgegevens, verschillende taalversies en nog veel meer functies in een moderne en intuïtieve interface op zowel web als mobiele apps (iOS en Android).

Het bedrijf biedt twee prijsmodellen voor verschillende klantbehoeften: De FREE Broker biedt commissievrije spaarplannen voor ETF’s, aandelen, fondsen en commissievrije transacties in meer dan 700 PRIME partner-ETF’s (iShares van BlackRock, Invesco en DWS Xtrackers). Orders in andere instrumenten beginnen bij slechts 0,99 euro per transactie. De PRIME Broker omvat alle voordelen van de FREE Broker plus een vast handelstarief met een onbeperkt aantal transacties voor een maandelijks bedrag van 2,99 euro.

Aandelen-achtige cryptohandel op gereguleerde beurzen

Scalable Crypto (te vinden in het broker-dashboard) biedt gemakkelijke, betaalbare en veilige toegang tot crypto-investeringen via gereguleerde Europese beurzen. Het unieke aan het crypto-aanbod van Scalable is dat het de veiligheid van handelen op een gereguleerde beurs combineert met fysiek ondersteunde blootstelling aan de cryptovaluta-activaklasse. Het is niet nodig om een aparte wallet te openen of te betalen voor de dure veilige bewaring van de digitale munten. De cryptovaluta worden eenvoudigweg aangehouden in de vorm van effecten op de bestaande effectenrekening van de klant.

Over Scalable Capital

Scalable Capital is een toonaangevend digitaal investeringsplatform in Europa dat beleggen voor iedereen gemakkelijk en betaalbaar maakt. Met de Scalable Broker kunnen klanten zelfstandig aandelen, ETF’s, fondsen en cryptovaluta verhandelen en zo hun eigen portfolio samenstellen. Daarnaast kunnen zij hun spaargeld professioneel laten beleggen via de digitale vermogensbeheer (binnenkort in Nederland). Meer dan 600.000 klanten maken al gebruik van onze diensten.

Scalable Capital is opgericht in 2014 en is al actief in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Nederland, Spanje en Oostenrijk. De beleggingsonderneming, die onder toezicht staat van de BaFin en de Bundesbank, heeft ruim 10 miljard euro op diens platform in beheer. Naast de producten voor particuliere klanten ontwikkelt het bedrijf B2B-oplossingen. Tot de vaste partners behoren ING, Barclays Bank in het Verenigd Koninkrijk, de robo-adviseur Oskar en de Santander Group in Spanje. Scalable Capital heeft meer dan 400 mensen in dienst verspreid over kantoren in München, Berlijn en Londen. Samen met het oprichtings- en managementteam rond Erik Podzuweit en Florian Prucker werken ze eraan om iedereen in staat te stellen investeerder te worden.

Ga voor meer informatie naar https://nl.scalable.capital/newsroom.