Geplaatst door Exotec

Exotec opent nieuwe hub voor productie Skypath-transportbandsystemen

Amsterdam, 4 december 2023 – Exotec, wereldwijde leverancier van robotoplossingen voor magazijnen, heeft een nieuwe productieruimte geopend in Croix, Frankrijk. Dankzij deze uitbreiding kan Exotec zijn productie van Skypaths-transportbandsystemen opvoeren naar een gemiddelde van dertig modules per dag.

De nieuwe productiefaciliteit met een oppervlakte van 2.500 m² ligt vlak bij het hoofdkantoor van Exotec en markeert een belangrijke mijlpaal in de snelle groei van het bedrijf. Het gebouw fungeert niet alleen als productiewerkplaats voor het Skypath-assortiment, maar dient ook als een servicecentrum voor het onderhoud van Skypod-robots. In eerste instantie zullen dertig medewerkers bijdragen aan de verdere ontwikkelingen.

Voortaan ook eigen productie

Skypath is een innovatief plug-and-play geautomatiseerd transportbandsysteem dat bestaat uit rechte, gebogen en hellende bouwstenen. Het kenmerkende modulaire ontwerp maakt het mogelijk om een Skypath-systeem in enkele weken te installeren, zonder complexe hardware-integratie en met minimale verstoring van de lopende activiteiten.

“De nabijheid van onze bestaande faciliteiten is cruciaal voor het bevorderen van samenwerkingen, vooral met het Research & Development-team en ondersteunende afdelingen,” zegt Fabien Rouquette, Directeur Industriële Activiteiten bij Exotec. “De opening van het nieuwe gebouw markeert een mijlpaal in de groeistrategie van Exotec, waarbij we onze industriële expansie versterken door de productie van Skypath intern op te nemen. Hierdoor zijn we in staat om proactief in te spelen op de toekomstige behoeften van onze klanten, in lijn met de voortdurende ontwikkeling van onze productroadmap.”

Afgelopen maand kon Exotec al een andere mijlpaal bekendmaken; er draaien nu namelijk Skypod Systemen bij meer dan honderd klantenvestigingen wereldwijd. Het bedrijf bevindt zich bovendien op koers om zijn wereldwijde personeelsbestand tegen 2024 met tachtig procent tegenover vorig jaar te verhogen, om zo de recordgroei in APAC, Europa en Noord-Amerika te ondersteunen.

Over Exotec
Exotec is een roboticabedrijf dat wereldwijd opereert om schaalbare warehouse robotoplossingen te bouwen voor ’s werelds grootste merken. Het bedrijf combineert het beste van hardware en software om flexibele magazijnsystemen te bieden die de operationele efficiëntie verhogen, veerkracht toevoegen en de werkomstandigheden voor magazijnmedewerkers verbeteren. Meer dan 30 toonaangevende merken, waaronder Carrefour, Decathlon, Gap en Uniqlo, vertrouwen op Exotec voor goods-to-person magazijnautomatisering. Zo kunnen ze hun efficiëntie en rendabiliteit verbeteren wanneer bedrijfsmodellen en klantenverwachtingen evolueren. Lees meer op [Exotec.com]Exotec.com.

Je kan Exotec ook volgen op X en LinkedIn.