Industry Wire

Geplaatst door Dentsu Aegis Network Nederland

Facebook reikt voor de eerste maal certificering uit in Nederland

Op 28 oktober heeft Facebook de titel van Certified Buying Professional toegekend aan Boris Jurriens van Isobar Social Embassy en Juriaan van der Veer van iProspect, beide onderdeel van Dentsu Aegis Network Nederland.

Voor dit eerste examen zijn vijftien personen in Nederland op persoonlijke titel uitgenodigd om deel te nemen. De certificering bevindt zich nog in de bèta fase en is onderhevig aan strikte regels. Zo moet de FCBP (Facebook Certified Buying Professional) elke 12 maanden opnieuw examen afleggen. Dit draagt bij aan het exclusieve karakter van de certificering.

Er is getoetst op de bekwaamheid in het creëren van en het kopen van Facebook reclame met een maximale impact. Het examen vond plaats op 12 augustus 2016. De toets, die bestond uit 110 vragen en 2 uur duurde, is onderdeel van de Facebook blueprint certification.

Eerder dit jaar heeft het gehele team van Isobar Social Embassy ook de Twitter Flightschool certificering behaald.

Daan Jansonius, Advertising Director: “Dentsu Aegis Network is een pionier op het gebied van digitale media. In dit snel veranderende landschap is het van belang om continu te investeren in onze kennis en samenwerkingen met partners zoals Facebook. Met het behalen van deze certificering onderstrepen wij nogmaals onze kennis en expertise op dit vlak”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht