Industry Wire

Geplaatst door FHV BBDO

FHV BBDO & Fabrique lanceren Schiphol Goede Reis, Welkom Thuis

8 september 2015 – De gratis service waarmee een reiziger via de videoschermen van Amsterdam Airport Schiphol door vrienden of familie kan worden uitgezwaaid, is grondig vernieuwd. De gebruikersflow is verbeterd, het platform is geschikt gemaakt voor mobiel, en naast uitzwaaien kun je nu ook thuiskomers welkom heten. Het uitgangspunt was helder: het vernieuwde platform moet vooral het Schiphol-gevoel overbrengen, wat voortkomt uit de merkessentie van Schiphol ‘het verbinden van mensen’. Vanuit die gedachte is het platform zo ontworpen dat iedereen de emotie van uitzwaaien én welkom thuis heten ook thuis, in het café of onderweg kan ervaren.

Daarnaast kun je nu via e-mail, Facebook én Whatsapp vrienden uitnodigen om mee te zwaaien, zodat je samen de reis van je vriend of geliefde nog specialer kunt maken. Via schiphol.nl/goedereiswelkomthuis geef je aan wanneer de reiziger aankomt of vertrekt. Schiphol zorgt ervoor dat de video precies op het goede moment aan de reiziger getoond wordt. Het platform biedt straks ook alle mogelijkheden voor campagnes, zoals het collectief uitzwaaien of het feestelijk onthalen van Oranje, Olympische helden of songfestivalsterren.

Ontwikkeling

Schiphol Group gaf FHV BBDO en Fabrique [merken, design & interactie] gezamenlijk de opdracht voor de herlancering van de service. De ontwikkeling van de videocontent werd verzorgd door Wenneker. De fotografie was in handen van Jeroen Hofman.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht