Finlandia gaat terug naar de kern: pure wodka, gemaakt door Finland

Finlandia nodigt wodkadrinkers uit om de pure smaak van Finland te proeven, in een nieuwe merkcampagne door DDB Unlimited.
Finlandia is een merk met een lange en rijke geschiedenis. In een overvolle categorie heeft dit merk een uniek verhaal te vertellen. Met de nieuwe wereldwijde campagne maken consumenten opnieuw kennis met Finlandia. Het krachtige concept werkt vanuit de essentie van een kenmerkend product uit een land waar veel mensen maar weinig van weten en vertaalt die in een relevante, eigentijdse boodschap.
Finlandia komt niet alleen uit Finland – het is gemaakt door Finland. Met een puurheid die op een unieke manier hoort bij het Finse landschap: Fins water dat op natuurlijke wijze gefilterd is door 10.000 jaar oude gletsjermorenen, Fins graan dat groeit tijdens eindeloze zomernachten, en pure Finse poollucht.
Daria Gladysheva, Global Brand Manager Finlandia: “In de moderne wereld ervaren we vooral veel rumoer en afleiding: clickbait, nepnieuws, content waar je te veel tijd aan verliest en waarvan bijna niets beklijft. Het is allemaal niet essentieel. Finlandia nodigt je daarom uit om verder te kijken. Vanuit een pure ruimte waar je weer het verschil voelt tussen wie je echt bent en wat kunstmatig en onnodig is. Ontdek het pure karakter van Finlandia en geniet van wat er echt toe doet.”
I AM PURE VODKA MADE BY FINLAND I AM FINLANDIA.
Tegen de achtergrond van spectaculaire Finse landschappen spreekt de campagne in de eerste persoon. Zo ontstaat een persoonlijke verbinding met de lezer, kijker of luisteraar. Het creatieve werk gebruikt krachtige statements die je aan het denken zetten, steeds vanuit een simpel feit: Made by Finland. Zo maakt Finlandia de connectie met mensen die op zoek zijn naar meer pure, authentieke en waardevolle ervaringen.
Esther te Pas, Managing Director DDB: “Door het verhaal en de herkomst van Finlandia te presenteren op een manier die zowel huidige als nieuwe consumenten aanspreekt, ontstaat er ruimte voor ze om nu en in de komende jaren weer verbinding te zoeken met dit rijke merk.”
De campagne wordt uitgerold in film, social media en retailmarketingkanalen.
De film is ook hier te bekijken.
*This is a global release. The US-localized headline is “I am vodka from a pure place.”
Credits
Klant: Brown-Forman – Finlandia Vodka
Bureau: DDB Unlimited, Amsterdam
Shopper marketing agency: Haygarth, Londen
Productiemaatschappij: Revolver, Amsterdam
Regisseur: Marko Roth
Muziek/geluid: 2WEI, Hamburg
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.