Industry Wire

Geplaatst door Deliverect

Food Tech Scale-up Deliverect haalt 150 miljoen USD op voor automatisering van online maaltijd bestellingen

Deliverect, de scale-up die online maaltijdbestellingen voor meer dan 20.000 locaties in 30 landen vereenvoudigt, heeft vandaag aangekondigd dat het een Series D financieringsronde van 150 miljoen USD heeft afgerond.

De ronde werd geleid door Coatue Management LLC en Alkeon Capital Management, samen met bestaande investeerders Newion, OMERS Ventures, DST Global, Redpoint Ventures en Smartfin. De nieuwe investering brengt het totaal geïnvesteerde bedrag op USD 240 miljoen en de bedrijfswaardering op USD 1,4 miljard.

Het SaaS-platform van Deliverect, opgericht in 2018, automatiseert de online bestellingen van restaurants vanaf één centraal punt, waarbij bezorg-, tafelapp- of afhaalverzoeken van diensten als Uber Eats, Takeaway.com, Deliveroo en Shopify worden aangenomen en rechtstreeks naar de keuken worden overgebracht. Zowel kleine onafhankelijke restaurants als grote wereldwijde ketens zoals Kentucky Fried Chicken (KFC) gebruiken Deliverect om hun maaltijden naar de klant te brengen.

Deliverect zal de investering aanwenden voor productontwikkeling en uitbreiding, waarbij naast restaurants ook convenience stores en supermarkten bediend zullen worden. Via Deliverect zijn inmiddels 100 miljoen bestellingen verwerkt, met een snelgroeiend gemiddelde van 1,5 miljoen per week in 2021. Om klanten nog beter te ondersteunen, lanceert Deliverect een speciale App Store.

Zhong Zu, CEO en medeoprichter van Deliverect: “Door de toenemende digitalisering zien we dat het niet alleen voor restaurants, maar ook voor supermarkten en convenience stores belangrijk is om hun online bestellingen te managen om aan de klantverwachting te voldoen. Kant-en-klare maaltijdbezorging wint snel aan populariteit, vooral bij millennials en Generation Z-shoppers. Deze financiering zal ons helpen om honderd duizenden horecaondernemers te kunnen bedienen. We kijken enorm uit naar de volgende fase van Deliverect – als marktleider in de automatisering van online maaltijd bestellingen.”

Robert-Jan Goes, operationeel verantwoordelijk bij De Pizzabakkers: “In 2020 hebben wij ons eigen online bestelkanaal opgezet met Deliverect. We hebben een workflow gecreëerd waarbij online bestellingen automatisch in onze kassa’s terecht komen. Dit voorkomt fouten en het ticketmanagement in de keukens blijft overzichtelijk. Ook kunnen we onze menu’s zelfstandig en realtime bijwerken op al onze kanalen. We zijn er trots op dat het ons lukt onze gasten op een eenvoudige manier pizza’s aan te bieden, met de kwaliteit waar De Pizzabakkers om bekend staat.”

Over Deliverect
Deliverect is een SaaS-bedrijf dat het online beheer van maaltijdbezorging vereenvoudigt. Deliverect zorgt voor een naadloze integratie van online bestellingen via bezorgkanalen (zoals Uber Eats, Deliveroo, Takeaway.com) waardoor 20.000+ horecavestigingen hun operationele diensten, de klanttevredenheid en hun omzet kunnen verbeteren. Deliverect is in meer dan 30 landen actief en restaurantketens en FMCG’s als Takumi Ramen, Balls &Glory, Poule & Poulette en Unilever vertrouwen op Deliverect, evenals kleine en middelgrote restaurants en dark kitchens wereldwijd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht