Geplaatst door SAS Nederland

Forrester: SAS loopt voorop in Cross-Channel Campaign Management

SAS is door Forrester uitgeroepen tot leider in Cross-Channel Campaign Management. Het rapport ‘The Forrester Wave: Cross-Channel Campaign Management, Q2 2016’ geeft aan dat SAS de ‘de facto’ leider is op dit gebied. De oplossingen van SAS bieden volgens de marktvorser de meest geavanceerde marketing analytics.

De ervaringen van SAS-klanten bevestigen de behoefte aan de vele mogelijkheden van SAS advanced analytics. In het rapport wordt bovendien de wereldwijde aanwezigheid van SAS als belangrijke onderscheidende factor genoemd. SAS Customer Intelligence scoort hoog op vrijwel elk criterium dat Forrester meeneemt in zijn onderzoek zoals data management, analytics en het bieden van inzichten.

“Er is steeds meer druk om de interacties met klanten op verschillende kanalen te personaliseren”, zegt Wilson Raj, Global Director Customer Intelligence bij SAS. “Klanten zijn digitaal ingesteld en wars van interacties gedreven door marketeers via een enkel kanaal. Marketeers worstelen hiermee. SAS stelt merken in staat om data, analytics en realtime marketing activiteiten samen te brengen om zo naadloze interacties te bieden die klanten ook verwachten.”

Volgens Forrester zegt meer dan de helft van de klanten dat het begrijpen van klantgedrag op verschillende kanalen en apparaten de grootste marketinguitdaging is voor de komende twee jaar. Om hen hierbij te helpen geeft Forrester aan dat oplossingen voor cross-channel campaign management mogelijkheden moeten bieden voor advanced analytics, realtime interactie management en digital channel delivery.

SAS introduceerde onlangs SAS Customer Intelligence 360. Hiermee krijgen marketeers een compleet klantbeeld en kunnen zij relevante, realtime interacties aangaan met hun klanten.