Industry Wire

Geplaatst door Fourthlinr

Fourthline geselecteerd door Qonto voor haar klantregistratieprocesse

De pan-Europese fintech Fourthline is gekozen als de technologische oplossing van Qonto voor het verifiëren van klantnaleving tijdens het onboardingproces (KYC) in Frankrijk, Spanje en Italië.

Fourthline is een Europese fintech die in 2017 is opgericht en een technologische suite heeft ontwikkeld waarmee financiële dienstverleners automatisch KYC (Know Your Customer) en AML (Anti Money Laundering) procedures kunnen uitvoeren, in overeenstemming met lokale vereisten.

In een tijd waarin lokale eisen variëren van het ene land naar het andere, zelfs binnen de Europese Unie, en gekwalificeerde elektronische handtekeningen (QES) steeds gangbaarder worden, heeft Fourthline zich vanaf het begin gepositioneerd om haar oplossingen aan te passen aan de eisen van toezichthouders in heel Europa. Deze winnende strategie verklaart waarom de fintech de voorkeurspartner is geworden van snelgroeiende financiële spelers.

Deze internationale capaciteit heeft Qonto overtuigd om Fourthline te gebruiken als haar partner voor het onboardingproces van klanten in Frankrijk, Italië en Spanje. Via een enkele API heeft Qonto toegang tot alle technologische bouwstenen: onderzoek van identiteitsdocumenten, authenticatie van elektronische handtekeningen, analyse van biometrische gegevens en het gebruik van het OCR (optische tekenherkenning) model van Fourthline om eventuele mogelijke manipulatie te detecteren.
Gelanceerd in 2017 bedient Qonto meer dan 400.000 klanten, heeft bijgedragen aan de oprichting van meer dan 120.000 bedrijven en is bekroond met het Franse Tech Next40-label. Na wereldwijd in totaal €622 miljoen te hebben opgehaald, behaalde het in 2022 de status van eenhoorn.

Krik Gunning, medeoprichter en CEO van Fourthline: “Regelgeving blijft evolueren van land tot land, wat leidt tot steeds grotere complexiteit voor (internationale) banken en fintechs. De single API van Fourthline vermindert deze complexiteit door alle benodigde bouwstenen aan te bieden om te voldoen aan lokale voorschriften, wat onze klanten gemoedsrust geeft wanneer lokale regelgeving verandert. De Franse markt is een perfect voorbeeld van hoe bijgewerkte regelgeving een toekomstbestendige partner vereist, en we zijn trots om Qonto toe te voegen aan de groeiende lijst van Franse financiële instellingen die gebruikmaken van de technologie van Fourthline om te voldoen.”

Over Fourthline

In de strijd tegen financiële criminaliteit helpt Fourthline gereguleerde bedrijven bij het oplossen van digitale identiteitsuitdagingen. Opgericht in 2017 in Nederland, is het een van de snelstgroeiende fintechs in Europa. Met kantoren in Amsterdam (waar het hoofdkantoor is gevestigd), Barcelona en Parijs werkt Fourthline voor klanten zoals Trade Republic, flatextDEGIRO, N26, Solaris en NN.

Dankzij innovatieve Know Your Customer (KYC) en anti-witwas-technologie, en compliance-experts van topniveau, kan Fourthline elke dag duizenden nieuwe klanten controleren. Meer dan 200 controles worden in realtime uitgevoerd, waarbij identiteitsdocumenten, biometrische gegevens, de locatie van de aanvrager en wereldwijde sanctielijsten worden geverifieerd. Op deze manier detecteert Fourthline 60% meer fraude met 99,98% nauwkeurigheid. We stoppen niet bij onboarding. Kies uw oplossingen voor identificatie, verificatie, authenticatie, filtering of herbriek en wees gerust dat uw klantinteracties naadloos en op vertrouwen zijn gebaseerd.

Hoe werkt het? Klanten die een financiële dienst of product aanvragen, wordt gevraagd een selfie te nemen, een foto van hun ID te maken en enkele persoonlijke gegevens in te voeren. Vervolgens voert Fourthline alle controles uit in één minuut met behulp van eigen technieken die AI combineren met expertanalyse. Zodra alle gegevens als authentiek en correct zijn beoordeeld, is het registratieproces voltooid.

www.fourthline.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht