Geplaatst door Progress Communications

Freedom Finance breidt zijn platform uit naar Nederland

Amsterdam, 25 juni 2021 – Aansluitend op zijn ambitieuze groeiplan voor de Europese markt, maakt de baanbrekende broker Freedom Finance zijn portefeuille van financiële producten vanaf vandaag beschikbaar voor Nederlandse investeerders. Naast de mogelijkheid om effecten te kopen en verkopen, krijgen zowel institutionele als particuliere Nederlandse beleggers de unieke mogelijkheid te investeren in hoogrenderende Initial Public Offerings (IPO’s) via het Freedom24-platform.

Freedom24 is het online platform dat is ontworpen om effecten van toonaangevende bedrijven in de VS, Europa en Azië te verhandelen. Het biedt directe toegang tot de meest relevante aandelenmarkten en stelt beleggers in staat deel te nemen aan IPO’s. Freedom24 verbindt gebruikers aan de NASDAQ, NYSE, HKEx, LSE en Deutsche Börse, en geeft Nederlandse klanten toegang tot meer dan 40.000 financiële instrumenten, met inbegrip van S&P 500-indexeffecten en opties, futures, bedrijfsobligaties en staatsleningen, evenals verschillende investeringsfondsen.

Timur Turlov, CEO van Freedom Holding Corp: “Onze strategie is om de financiële markt te democratiseren. We bieden kleine Nederlandse particuliere beleggers graag de unieke kans om een aandeel in veelbelovende bedrijven te verwerven. De focus ligt op het verlenen van toegang tot de Amerikaanse markt, waar veel vraag naar is bij onze klanten. We zien dat het product dat we leveren concurrerend is op de wereldmarkt. Daarom hebben we besloten om onze kracht op de proef te stellen in Nederland.”

Freedom Finance is de enige in de EU gevestigde broker die IPO’s aan particuliere investeerders aanbiedt, waardoor de Nederlandse consument toegang krijgt tot de initiële prijs, nog vóór het bedrijf naar de beurs gaat, met een minimum instapdrempel van US$ 2.000. Commissies voor transacties via het platform voor IPO’s variëren van drie tot vijf procent van het investeringsbedrag. De Freedom Finance-analisten selecteren topondernemingen en geven aanbevelingen over veelbelovende beursintroducties. Sinds 2012 hebben de analisten van Freedom Finance meer dan 220 beursintroducties aanbevolen. Het bedrijf werd als eerste gerangschikt door Bloomberg voor zijn nauwkeurige prognose voor Beyond Meat en Zoom Video. Komende IPO’s, aangeboden door Freedom Finance, zijn Robinhood, Stripe en Instacart.

Freedom Finance Europe heeft een A-rating (zeer laag risico) van CreditSafe en wordt gereguleerd door de Cyprus Securities Commission. Het bedrijf voldoet aan alle vereisten van MiFID II, een regelgevend kader dat het hoogst mogelijke niveau van beleggersbescherming garandeert. Het bedrijf is ook lid van de Association of Financial Markets in Europe (AFME).

Sinds de lancering van zijn activiteiten in Europa in 2015 heeft Freedom Finance een aantal opmerkelijke records bereikt. In 2020 voerde het platform Freedom24 meer dan tien miljoen transacties per maand uit. En in het afgelopen fiscale jaar is het klantenbestand met 27% gegroeid tot meer dan 290.000 klantaccounts. Het volgende doel is om nog meer Europese klanten naar het platform te halen, door de geplande uitbreiding van de aangeboden diensten en door professionele klantenondersteuning.

Over Freedom Finance

Freedom Finance Europe is een dochteronderneming van Freedom Holding Corp, opgericht door Timur Turlov in 2008. Het bedrijf wordt gereguleerd door de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC), is lid van de Association of Financial Markets in Europe (AFME) en genoteerd aan de NASDAQ. Via het handelsplatform Freedom24.com biedt Freedom Finance directe toegang tot handelen op de grootste beurzen. Naast beleggen in aandelen biedt Freedom Finance ook toegang tot Initial Public Offerings (IPO’s) met een hoog groeipotentieel en bedient het met succes investeerders uit 35 landen. Meer informatie op https://nl.freedom24.com/.