Industry Wire

Geplaatst door DPI

Fusie DPI en zootz in jubileumjaar

DPI, het strategisch creatief bureau uit Den Haag, is vanaf 1 augustus gefuseerd met zusterbedrijf zootz. In het dertigste jubileumjaar brengen de aandeelhouders de bureaus onder één merknaam, DPI verder. zootz is 23 jaar geleden ontstaan uit DPI. Maar de bureaus bedienden de laatste jaren steeds vaker dezelfde klanten. Bovendien vervagen de scheidslijnen tussen technologie, creatie en advies. De fusie maakt DPI krachtiger en wendbaarder en verduidelijkt de positionering.

Een nieuwe huisstijl zet de fusie kracht bij. Het nieuwe logo en de visuele identiteit staan voor de verschillende perspectieven waar vanuit wordt gewerkt. De stijl is helder, eigentijds en energiek en past bij de aanpak van DPI om complexe vraagstukken te vertalen naar concrete oplossingen. Het onderstreept het optimisme en de overtuiging dat het bureau klaar is voor de uitdagingen van deze tijd.

DPI werkt sinds 1995 voor een hele diverse range aan opdrachtgevers, van Rijksoverheid tot start-up, van grootbedrijf tot stichting ALS en van onderzoeksinstituut tot belangenorganisatie.
Dit jaar werden belangrijke aanbestedingen gewonnen van het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) en Economische Veiligheid, voor het ministerie van Economische Zaken. Het kenmerkt de strategische kwaliteit én de technologische basis waarop DPI is gebouwd.
“Door de kracht van Zootz en DPI weer te bundelen, kunnen we onze klanten nog veel beter adviseren,” zegt Willem Hagen, partner van DPI. “Deze fusie is een natuurlijke, logische stap: we brengen strategische scherpte, conceptuele vindingrijkheid en creatieve kracht volledig samen. Dat geeft de energie die leidt tot doorbraken en tastbare resultaten voor onze opdrachtgevers. Met oplossingen waar je achteraf van denkt: natuurlijk, zo moet het!”, vertelt Hagen enthousiast.

“Jarenlang hebben we naam gemaakt als high end creative studio. Met 3D, animaties, configurators en online platforms liepen we voorop.”, vallen oudgedienden en Hagens partners Hank Smiet en Eric Kerstholt hem bij. “Maar techniek en creativiteit stonden altijd wel in dienst van strategie. Juist nu strategie en creatie zo met elkaar zijn verweven, komt onze conceptuele kracht nog beter tot zijn recht. En het is geweldig om die energie met al die slimme jonge collega’s in te zetten voor thema’s als veiligheid, energietransitie, arbeidsmarkt en digitalisering.”

DPI biedt met ruim zestig specialisten meer slagkracht dan ooit. Van concept tot strategie, van nieuwe identiteit tot content, van videoconcept tot online platform.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht