Geplaatst door GetDiscovered

GETDISCOVERED.COM LANCEERT INNOVATIEVE INTERNATIONALE CASTING APP

Als acteur, model of figurant kan men vanaf nu de portfolio, ervaringen en opdrachten beheren in 1 handige app genaamd: GetDiscovered.com. Middels deze casting app vinden casting directors en producenten enerzijds en talenten anderzijds elkaar beter en sneller. En wel middels push communicatie via de mobiele telefoons, in ‘de broekzak’ van het talent, direct op de mobiele telefoon.

Talenten worden zo aangemoedigd om hun casting profiel te optimaliseren door er eenvoudig foto’s of filmpjes (o.a. vanaf de mobiel) aan toe te voegen, door hun acteer of modellen ervaringen bij te houden en hun maten en bijzondere talenten te vermelden. Tevens kan men er met een druk op de knop reageren op betaalde castingoproepen.

‘Talent vindbaar tot op niche niveau’.

Sandra Rake, eigenaar en brandmanager van GetDiscovered.com: “Wij signaleerden de verschuiving van casting activiteiten naar social media platformen. Geregeld plaatsen producenten daar zelf casting oproepen. Maar een medium zoals Facebook is er natuurlijk niet op ingericht om een man tussen 20 en 30 jaar, met rood haar en sproeten en die trompet kan spelen te kunnen vinden. Hiertoe lanceren wij nu het social based casting platform genaamd “GetDiscovered.com”. Producenten kunnen binnen enkele minuten eenvoudig zélf een castingoproep plaatsen, die de talenten direct kunnen zien daar waar ze het beste bereikbaar zijn: namelijk middels een push notificatie op de mobiele telefoon.

Talenten registreren zich gratis en maken een casting profiel aan en zien daar de openstaande casting oproepen. In één oogopslag ziet men wat een opdracht inhoudt en welke vergoeding daar tegenover staat en vervolgens kan men met één druk op de ‘groene knop’ zichzelf ervoor aanmelden. Producenten zien deze aanmeldingen real-time binnenkomen in hun ‘klanten inlogportaal’ en klikken eenvoudig de foto’s aan wie ze zouden willen boeken. Pas na overeenstemming van beide partijen en het akkoord gaan met de wederzijdse (financiële en praktische) verplichtingen komen de NAW gegevens van het desbetreffende talent vrij.

Het gevoel om zelf invloed te kunnen uitoefenen op de voortgang van de casting carriere en te zorgen dat je als talent ‘eruit springt’ maakt dat de bereidheid van talenten om hun competenties met de app te delen erg hoog is. Middels onze geavanceerde zoek methodiek zijn deze talenten tot op niche niveau vindbaar.”

Een merk met een rijke historie

De app is ontwikkeld en een initiatief van het succesvolle castingbureau Dynamic Casting, welke sinds 10 jaar marktleider is in landen als Nederland en België en thans dit platform met 148.000 ingeschreven talenten beheert. Met titels zoals Gooische Vrouwen II, Tonio, Mannenharten, Opsporing verzocht en Divorce in de portfolio werkt er een zeer ervaren team aan deze mediaproducties.

“Get Discovered” is meertalig verkrijgbaar in zowel de iTunes Appstore voor Apple

( https://apps.apple.com/nl/app/getdiscovered-com/id1499485339?l=en ),

..als in de Google Playstore voor Android

( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.webuildapps.getdiscovered ).

(Vanwege de situatie met het nieuwe Coronavirus zullen er momenteel weinig tot geen opdrachten zichtbaar zijn, maar men kan zich wel alvast geheel gratis inschrijven en het casting profiel optimaliseren. Zodra de opdrachten weer binnen komen behoren de ingeschrevenen tot de eerste selectie van acteurs en figuranten die een klus kan binnenslepen!)