Geplaatst door Getronics

Getronics voltooit overname van Pomeroy en wordt zo miljardenbedrijf en toonaangevend wereldwijd ICT-dienstenplatform

Londen & Amsterdam, 12 juli 2018 – Getronics heeft Pomeroy overgenomen, een van de Amerikaanse marktleiders op het gebied van digitale transformatie van de werkomgeving. Deze nieuwe, uitgebreide onderneming met een gezamenlijke omzet van ongeveer 1,3 miljard dollar wordt daarmee een leidende wereldspeler op het vlak van Managed Digital Workspace, Applications, Industry Specific Software Solutions, MultiCloud Management en Unified Communications. Doordat Getronics in 23 landen aanwezig is en via de Global Workspace Alliance meer dan 110 landen bedient, zal het nu haar lokale klantenrelaties verder uitbouwen en landspecifieke oplossingen leveren, ondersteund door de kracht van een wereldwijde dienstverlenende organisatie.

De toonaangevende Europese leverancier van digitale-transformatieoplossingen kent een rijke geschiedenis die 130 jaar teruggaat. Getronics breidt zijn capaciteiten nu uit met de middelen van Pomeroy en haar leidende expertise op het gebied van digital workspace transformation, optimalisatie van infrastructuur en diensten gelinkt aan netwerk en datacenters. Getronics heeft dankzij de overname van Pomeroy nu vestigingen in de gehele Verenigde Staten, die diensten aanbieden aan campussen en gedistribueerde IT-omgevingen voor retail, gezondheidszorg, financiële instellingen, diensten en productie. Hierdoor kan het bedrijf zijn globale dienstverlening, die gericht is op bedrijfstransformatie bij klanten in Noord-Amerika, verder uitbreiden.

“We zijn erg blij met de succesvolle overname van Pomeroy. Onze gezamenlijke omzet bedraagt ongeveer 1,3 miljard dollar en we bereiken zo twee jaar eerder dan oorspronkelijk gepland onze doelstelling om een miljardenbedrijf te worden”, aldus Nana Baffour, voorzitter en CEO van de Getronics-groep. “Dit weerspiegelt de kracht van onze dromen en van de toegewijde uitvoering van ons team en onze financiële partners. We zijn dan ook erg enthousiast over de toegevoegde waarde en klantenervaring die we dankzij deze nieuwe samenstelling zullen kunnen bieden. Onze activiteiten worden nu wereldwijd aanzienlijk versterkt: we zijn aanwezig van Brazilië tot Singapore en van Spanje tot de VS en Canada, met meer dan 2800 actieve klanten die worden bediend door onze ongeveer negenduizend werknemers. Met deze schaal zijn we klaar om onze ambitie waar te maken en de voorkeurspartner voor onze klanten te zijn in bedrijfstransformatie met behulp van de nieuwste technologie.”

Dit is ook voor onze klanten een uitstekende combinatie en een ongelofelijk opwindende gebeurtenis”, zegt Brian Robinson, huidig CEO van Pomeroy en Global CFO van het nieuwe, samengevoegde bedrijf. “De wereldwijde leveringsmogelijkheden van diensten alsook het dienstenaanbod van Getronics zullen een boeiende meerwaarde zijn voor Noord-Amerikaanse klanten. We kijken ernaar uit om de Applications-, Cloud- en Unified Communications-oplossingen van Getronics aan onze klanten voor te stellen, opdat ze hun onderneming verder kunnen transformeren dankzij de nieuwste digitale tools als een onderdeel van de werkplek van morgen.”

De overname van Pomeroy werd ondersteund door een financiering en herkapitalisatietransactie van 815 miljoen dollar. CPPIB Credit Investments, Inc., een 100% dochteronderneming van Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB), Permira Debt Managers (PDM) en White Oak Global Advisors, LLC (White Oak) hebben een First Lien Senior tranche van de financiering geleid van 550 miljoen dollar.

Over Pomeroy

Pomeroy levert vanuit zijn vestigingen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Europa en Azië IT-infrastructuurdiensten van hoge kwaliteit.

Het portfolio van infrastructuurbeheerdiensten van Pomeroy omvat Workplace Services, Network Services, Data Center Services en Cloud Services, met daarnaast ook personeelsbeleid en het volledige assortiment inkoop- en logistieke diensten. Als uitgesproken expert in de optimalisatie van werkplekken wordt Pomeroy binnen de sector erkend voor zijn Managed Workspace Services. In 2017 ontving het bedrijf dan ook de Americas VMware Partner Innovation Award in de categorie ‘Digital Workspace’. Pomeroy stelt eersteklas service en klanttevredenheid centraal en vervult zo uw bedrijfsbehoeften, met de tools en knowhow om flexibele IT-omgevingen te bouwen en te onderhouden.

Over Getronics

Getronics is een wereldwijd actieve ICT-integrator met een rijke geschiedenis van meer dan 130 jaar en is in handen van Bottega InvestCo S.à r.l.

We streven ernaar dankzij de juiste technologie en uitzonderlijke mensen de voorkeurspartner van onze klanten te worden wanneer het op bedrijfstransformatie aankomt, met daarnaast een unieke focus op klanttevredenheid dankzij gelukkige medewerkers. Met bijna negenduizend werknemers in 23 landen in Europa, Azië & Oceanië, en in Latijns-Amerika biedt Getronics met haar Transformation-portfolio kennis en expertise in Managed Workspace, Applications, Industriespecifieke Softwareoplossingen, Multicloud Management, Unified Communications en Securitydiensten. Zo willen we met een proactief, end-to-end portfolio de digitale gebruiker ondersteunen, zowel in de openbare als in de privésector.

Getronics is het leidende lid en de drijvende kracht achter de Global Workspace Alliance (GWA), een uniek model dat klanten een consistente IT-service wil bieden in honderd landen met één enkel aanspreekpunt en facturatiedienst. De GWA beheert wereldwijd tien miljoen werkomgevingen.