Gewetensvolle merken, indrukwekkend succesvol

Op 31 maart a.s. vindt in Amsterdam de wereldwijde presentatie plaats van het boek Brands with a Conscience. Brands with a conscience is een verzameling inspirerende en provocerende merkverhalen en laat zien hoe indrukwekkend succesvol gewetensvolle merken zijn. Het boek biedt een door iedereen te gebruiken model voor het creëren van een gewetensvol merk en geeft voorbeelden van merken die een leidende rol spelen in de verandering die we wereldwijd doormaken.
Brands with a conscience beschrijft een breed scala van branches, industrieën en sectoren en is geschreven en samengesteld door leden van de Medinge Group, een internationale denktank van merkspecialisten die bedrijven en organisaties wil laten inzien dat een meer menselijke en bewuste benadering de wereld laat groeien en bloeien.
Succesverhalen én de kanttekeningen
Aan bod komen merken die een aantrekkelijke cultuur creëerden voor mensen binnen én buiten de organisatie. Het boek vertelt de succesverhalen én de kanttekeningen die daarbij horen: beginnersfouten, verkeerde inschattingen en risicovolle beslissingen. De lezer krijgt handvatten om zelf een Brands with a conscience te bouwen, met voorbeelden van kleine en grote wereldmerken als Tata Steel, Dilmah Tea, Dr Hauschka, H&M en The John Lewis Partnership.
Unite the World
De wereldwijde lancering vindt plaats tijdens het event Unite the World waarin leden van de Medinge Group hun ervaringen delen en het debat aangaan met andere aanwezigen over de rol en relevantie van merken in de wereld. Het event, gehost door Design Post Amsterdam, begint om 14.00 uur met keynotes van IBM, Vivienne Westwood en Slow Food. Op 8 onderwerpen – die variëren van de zichtbare uitingen in toon, gedrag en verantwoording tot het samenbrengen van uiteenlopende belangen in complexe vormen van samenleven en samenwerken – wordt dieper ingegaan.
De feestelijke lancering van Brands with A Conscience is gepland om 17.00 uur.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.