Geplaatst door Payconiq

Gewogen en goed bevonden: DIGI weegschalen integreert Payconiq in topmodel

Amsterdam, 23 oktober 2020 – DIGI, de toonaangevende leverancier van weegschalen voor retailers als slagers, groenteboeren en fruitverkopers, integreert Payconiq in zijn nieuwe topmodel. Daarmee speelt DIGI in op de trend dat steeds meer consumenten 100% contactloos met hun smartphone willen betalen.

De SM-6000 is het nieuwe topmodel binnen de retail-lijn van DIGI. Mede door de Payconiq-integratie maakt deze weegschaal het klanten makkelijk: het product wordt afgewogen en direct daarna verschijnt op het grote display een QR-code. De klant scant deze en daarmee is de betaling geregeld. Los van de snelheid zijn er meer voordelen: betalen kan met elke telefoon (iOs en Android), klanten hoeven geen portemonnee of bankpas bij zich te hebben en dankzij de QR-code kan de betaling volledig contactloos én op veilige afstand plaatsvinden. En, ook heel handig: dankzij Payconiq kunnen consumenten automatisch spaarpunten verzamelen. Zo werkt Payconiq samen met het landelijke spaarprogramma ippies.

Gemak voor winkeliers
Voor winkeliers heeft de combinatie DIGI/Payconiq ook belangrijke voordelen. Om te beginnen is deze oplossing klantvriendelijk. De behoefte aan de mogelijkheid om snel, veilig en contactloos te kunnen betalen neemt snel toe. Bovendien is Payconiq kostenefficiënt: betalingen via de QR-code kunnen (dure) kassasystemen en/of pinterminals vervangen. Daarbij hanteert Payconiq geen abonnementskosten, winkeliers betalen alleen een bedrag per transactie.

De bewuste keuze van DIGI
Voor Hans van Roey, Key Accountmanager van DIGI Benelux, was de integratie van Payconiq in het nieuwe topmodel van de retail-range een logische: “Om te beginnen is Payconiq actief in de gehele Benelux én groeit het sterk in Europa. Bovendien wordt het betaalsysteem ondersteund door alle grote banken. Dankzij de gunstige transactiekosten maakt Payconiq het voor ons ook mogelijk om mee te denken met MKB-ers. Ten slotte is met de QR-code écht contactloos betalen mogelijk. Dat is zeker nu een belangrijk voordeel – voor zowel winkelier als klant.” Ramin Kader, CEO van Payconiq: “De integratie van Payconiq in de SM-6000 weegschaal van DIGI laat zien wat de kracht is van de combinatie van hightech hardware en hightech software. Daarmee hebben we een echte win-winsituatie gecreëerd: het samenspel van DIGI en Payconiq heeft voor retailers en voor hun klanten alleen maar voordelen. En daarmee is het een oplossing om trots op te zijn.”