Industry Wire

GFI Software introduceert GFI MAX ServiceDesk

GFI MAX introduceert GFI MAX ServiceDesk, een helpdesk- en klantenservice-oplossing voor managed service providers (MSP’s). De tool wordt volledig geïntegreerd in de GFI MAX RemoteManagement-oplossing. Dit biedt MSP’s de mogelijkheid klantverzoeken beter te beheren en inzichtelijk te maken, van registratie tot oplossing van het probleem. De introductie van GFI MAX ServiceDesk is het resultaat van de overname van het Britse bedrijf LogicNow in mei van dit jaar.

GFI MAX ontdekte dat veel MSP’s ineffectieve methodes gebruiken om klantcontact te beheren, onder andere door gebruik te maken van standaard spreadsheets, e-mailaccounts of zelfontwikkelde oplossingen. Deze tools zijn vaak onbetrouwbaar en kunnen leiden tot slechte afhandeling van issues bij klanten of vertraging in de reactie. Bovendien beschikken ze vaak niet over de mogelijkheid om service levels te rapporteren doordat er geen integratie is met de geboden diensten.

“Zoals altijd is het ons streven om onze MSP’s te voorzien van tools die nodig zijn om de beste service te kunnen bieden aan klanten en te bouwen aan gezonde relaties voor de lange termijn”, zegt Dr. Alistair Forbes, general manager van de GFI MAX business unit. “Goede dienstverlening en hoge klanttevredenheid zijn belangrijke elementen voor een MSP om concurrentievoordeel te behalen. Het gebruik van de juiste tools kan hierbij uitkomst bieden. MAX ServiceDesk komt tegemoet aan de belangrijkste uitdagingen waar MSP’s mee te maken hebben. Wanneer alles soepel verloopt bij een klant, zijn de MSP’s totaal niet zichtbaar. GFI MAX ServiceDesk helpt MSP’s om de meerwaarde te tonen door klantspecifieke rapportages te leveren die niet alleen inzicht geven in de tijd die technici steken in het oplossen van problemen, maar ook laten zien hoe dit past in de service level agreements (SLA’s) van de klant. Effectief management van dienstverlening is bovendien belangrijk voor productiviteit binnen de organisatie.”

GFI MAX ServiceDesk bevat de volgende onderdelen:

Volledige integratie met GFI MAX RemoteManagement: Hierdoor kunnen MSP’s informatie uit de RMM-tools eenvoudig beheren en importeren. Dit voorkomt extra werk bij het oplossen van issues bij klanten, stroomlijnt processen en zorgt daardoor voor meer tevredenheid. Zo kan bestaande klantendata – over bijvoorbeeld netwerkconfiguratie, websites en individuele devices – eenvoudig worden geïmporteerd vanuit MAX RemoteManagement.

Creëren van service tickets via internet, e-mail of Twitter: Naast de tickets die automatisch gecreëerd worden door GFI MAX RemoteManagement, kunnen MSP’s en eindgebruikers nieuwe service tickets creëren en volgen via een webgebaseerde applicatie, e-mail of Twitter, zonder extra software te installeren.

Volledig inzicht in historie van iedere ticket: MAX ServiceDesk geeft MSP’s inzicht in de volledige historie aan activiteiten per op te lossen service-ticket. Niet alleen wat er is gedaan om het probleem op te lossen maar ook de tijd die hiervoor nodig was. Deze gedetailleerde informatie voorkomt extra werk en biedt de MSP de mogelijkheid om beter te kunnen rapporteren per issue, vergeleken met de SLA’s.

Kennisgebaseerde functionaliteit: Technici die gebruik maken van MAX ServiceDesk kunnen handleidingen maken met oplossingen voor veelvoorkomende problemen. Eindgebruikers kunnen hier eenvoudig naar zoeken met de zoekfunctie zodat ze problemen snel en zelfstanding kunnen oplossen.

Integratie met desktop van eindgebruiker: MSP’s kunnen gebruik maken van de GFI MAX System Tray-applicatie. Hiermee beschikken eindgebruikers bij de klant over een interface met hun eigen merkidentiteit op hun desktop waarop service tickets direct worden weergegeven. Zo weten MSP’s dat hun activiteiten zichtbaar zijn bij de klant.

Over GFI MAX
GFI MAX helpt IT-dienstverleners en MSP’s om meer omzet te behalen bij bestaande klanten en nieuwe klanten te werven. Dit met hoogwaardige, eenvoudig te gebruiken diensten en het bieden van proactieve, kostenefficiënte diensten om de winstgevendheid van IT-bedrijven te verhogen. GFI MAX biedt een reeks aan geïntegreerde software-oplossingen die speciaal gebouwd is voor IT-ondersteunende organisaties en MSP’s, die in korte tijd te implementeren en eenvoudig te beheren zijn. Bovendien is de interface volledig aan te passen op de huisstijl van de klant. Het GFI MAX-platform biedt MSP’s de mogelijkheid om diensten te bieden als managed antivirus, managed online backup, IT-ondersteuning op afstand, e-mailbeveiliging, geautomatiseerde monitoring, patch-management en beheer-en rapportagemogelijkheden van IT-middelen. Dit allemaal vanuit één overzichtelijk dashboard.

Over GFI
GFI Software ontwikkelt hoogstaande IT-oplossingen voor kleine en middelgrote bedrijven met ongeveer 1.000 gebruikers. De twee voornaamste technologische oplossingen die GFI biedt zijn: GFI MAX, waarmee managed service providers (MSP’s) diensten kunnen verlenen aan hun klanten, en GFI Cloud, waarmee bedrijven met hun eigen IT-teams netwerken kunnen beheren via de cloud. GFI ondersteunt meer dan 200.000 bedrijven wereldwijd met oplossingen zoals collaboration, netwerkbeveiliging, anti-spam, patch management, faxen, e-mail archivering en webmonitoring. GFI is een channel-georiënteerde organisatie met duizenden partners wereldwijd. Bovendien is GFI een Microsoft Gold Certified Partner en heeft de organisatie meerdere awards en prijzen gewonnen. Meer informatie over GFI is te vinden op http://www.gfi.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht