Industry Wire

Geplaatst door Glasnost

Glasnost van start met nieuwe generatie trainees

Amsterdam, 12 januari 2021 – Tom Beuker, Megan van den Ende, Tjerk de Vries, Mellijn van Zanen en Renee van Brakel vormen de nieuwe lichting trainees aan de Glasnost Akademya, het traineeship van Glasnost. De talenten gaan een 2 tot 3 jarig traject tegemoet waarin ze worden opgeleid tot volwaardig PR-consultant. De eerste lichting trainees heeft inmiddels het traineeship afgerond. Zij werken nu bij Glasnost als PR-consultant voor merken als Magnum, Google en Nestle.

De Glasnost Akademya is bedoeld voor starters tot twee jaar werkervaring. Tijdens dit traineeship groeit de trainee van Account Assistant naar Account Executive en uiteindelijk naar Consultant. Met de vijf nieuwe trainees groeit Glasnost naar een team van ruim dertig personen. Dit is hard nodig om het klantenportfolio ook in de toekomst te voorzien van PR-professionals die weten waar de nieuwe kansen liggen in een continu veranderend medialandschap. Het traineeship wordt derhalve elk jaar aangepast op de ontwikkelingen in de markt om ervoor te zorgen dat ook de meest recente ontwikkelingen een plek krijgen in het traineeship.

‘‘We vergelijken ons traineeship vaak met de jeugdopleiding van Ajax. Het examen van de eerste lichting trainees voelde voor ons als het succesvol debuteren van eigen talent bij Ajax 1. We zijn erg trots op de eerste lichting die het traject heeft afgerond en kijken uit naar de ontwikkeling van de vijf nieuwe toppers. We geloven sterk in deze aanpak als onderdeel voor de ontwikkeling van een loyaal en kwalitatief team en stabiele groei voor de organisatie.’’ aldus Henk Boersen, managing partner bij Glasnost.

De nieuwe lichting bestaat uit:

Megan van den Ende (23 jaar)
Megan heeft haar Bachelor Nederlandse Taal en Cultuur en de Master Interculturele Communicatie afgerond aan de Universiteit Utrecht en is daarna bij Glasnost terecht gekomen. “Ik voel me onwijs op mijn plek bij zo’n jong, ondernemend en snelgroeiend bureau. Het is heel gaaf om in deze dynamische omgeving het vak eigen te kunnen maken en voor grote, impactvolle klanten te mogen werken. Ik ben ervan overtuigd dat ik de aankomende jaren veel mooie ervaringen en kennis op ga doen. Deze uitdaging grijp ik met beide handen aan”, aldus Megan.

Tom Beuker (24 jaar)
Tom kwam bij Glasnost terecht na zijn studie Media, Informatie en Communicatie en heeft daarna ervaring opgedaan tijdens zijn PR-stage bij Walt Disney Company. Inmiddels is hij werkzaam op klanten als TCS en Vodafone Ziggo. Tom zegt over zijn aanstelling: “Het volgen van een traineeship bij Glasnost is als een droom die uitkomt. Werken voor grote en interessante klanten en daarnaast leren van de beste uit het vak. Wat wil je nog meer als starter!”

Renee van Brakel (25 jaar)
Afgelopen zomer studeerde Renee af aan de UvA na het behalen van haar combinatie master Persuasive en Corporate Communicatie. Haar eerste ervaring in het PR vak deed ze op bij Typhoon Hospitality tijdens haar stage. Bij Glasnost begint ze nu eerst als Management Assistent, waarna ze zal doorstromen in het traineeship. “Ik zie het als een enorme kans dat ik nu eerst de organisatie van heel dichtbij leer kennen en vervolgens door kan stromen in het traineeship. Hoewel het gek is om ergens te beginnen in tijden van corona, voelt Glasnost als thuis komen vanwege het fantastische team. Ik ben razend nieuwsgierig naar wat mijn tijd bij Glasnost gaat brengen”, aldus Renee.

Tjerk de Vries (21 jaar)
Tjerk is einde zomer 2020 bij Glasnost als stagiair begonnen en heeft zich sinds die tijd ingezet voor klanten zoals Activision, Uber en Interpolis. Inmiddels is Tjerk ook gestart met het traineeship. Tjerk over zijn aanstelling: “Heel gaaf om als stagiair in zo’n snelgroeiende omgeving te mogen beginnen en daarna mee te kunnen groeien. Ik heb in een kleine vier maanden al ontzettend veel geleerd over PR en earned-concept thinking en kijk er dan ook zeer enthousiast naar uit om de komende tijd de ins-and-outs van het PR-vak te ervaren!”

Mellijn van Zanen (25 jaar)
Met haar master Communicatie Wetenschap op zak is Mellijn sinds half december onderdeel van team Glasnost. Met grote interesse voor maatschappelijke onderwerpen, lifestyle en FMCG is ze klaar om zich te storten in het veelzijdige portfolio van Glasnost. Mellijn over haar aanstelling: “Ik heb heel veel zin in deze uitdaging bij Glasnost! Vanaf het moment dat ik binnenkwam voelde ik gelijk de drive en het enthousiasme van het team. Ik ben blij en trots om hier onderdeel van uit te mogen maken!”

Over Glasnost
Glasnost, gevestigd in Amsterdam, werd onlangs onderdeel van Ace, een groeiende familie van leading agencies waaronder ook Born05, Blauw Gras, Fitzgerald en Airborn vallen. Het bureau, werkzaam voor klanten zoals Google, VodafoneZiggo en Unilever, is in nog geen acht jaar tijd gegroeid naar 35 werknemers; een bonte verzameling van gedreven (young) professionals met een frisse blik op moderne PR. Glasnost (Russisch voor ‘openheid’) onderscheidt zich van andere PR bureaus door de gedurfde aanpak van communicatievraagstukken en het combineren van moderne communicatiemiddelen met behulp van de zelf ontwikkelde 3M-methode. Van corporate communicatie tot creatieve activaties met pr kracht.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht