Industry Wire

Geplaatst door gracious

gracious verwelkomt awesome brand MediaMarkt

‘s-Gravenhage, 27 september 2021 – Na Bax Music, Karwei, Hunkemöller en Expert is nu ook top-100 e-commerce speler MediaMarkt deel van de gracious family. MediaMarkt en full service digital agency gracious gaan de komende periode aan de slag met het ontwikkelen van een nieuwe loyalty campagne. Als aanvulling op de nu al bestaande retentiecampagne wil het concern meer relevante en impactvolle contactmomenten creëren. Doel van het campagneprogramma? Loyaliteit en betrokkenheid verhogen onder de bestaande klanten.

“Met veel trots maken we bekend dat MediaMarkt aan onze ‘awesome brands’ portefeuille is toegevoegd! We verwelkomen ze met heel veel groene liefde binnen onze gracious-family”, klinkt het wanneer Uri Glibota het nieuws bekend maakt.

Voor de telecom-klanten van MediaMarkt is er reeds een welkom en retentiecampagne opgezet. Bij aankoop van een nieuwe telefoon abonnement krijgt de klant allereerst een welkomstbericht. Aan het eind van het contract ontvangt de klant, als retentiecampagne bedoeld, onder andere een gepersonaliseerde e-mail met de nieuwe opties om te verlengen en waarom hij of zij klant zou moeten blijven van MediaMarkt.

Carlien Hartanto (CRM Campaign Manager van MediaMarkt): “We willen graag een relatie opbouwen door meermaals tussentijds contact op te zoeken met de klant. Zo kunnen we loyaliteit, maar ook betrokkenheid creëren. We gunnen onze klanten daarnaast ook gewoon een speciaal moment. Daarom hebben we voor gracious gekozen. Met de ervaring van gracious weet ik zeker dat we er een feestje van gaan maken.”

Altijd aan, net als je telefoon. Het is normaal geworden om in ons dagelijks leven een telefoon te gebruiken. Even een sociaal belletje naar je moeder. Snel een grappig foto-tje delen met je BFF. Een video opnemen van de eerste stapjes van je kinderen. In de file, onderweg naar huis, alvast je dag doorspreken met je partner die thuis op je wacht. Even snel een werk mailtje beantwoorden van een belangrijke klant. Everyday life, toch? MediaMarkt Telecom wilt je laten beseffen dat het helemaal niet zo gewoon is als het lijkt. Want wat zou je zonder moeten.

De opdracht is gericht op het creëren van een leuke en interactieve CRM-campagne, die een boodschap uitdraagt waar je normaliter niet bij stilstaat. Het doel van de opdracht is sentiment creëren om loyaliteit en betrokkenheid te vergroten wat ten goede komt van de klantrelatie. Alle telecom-klanten die 12 maanden geleden een 2-jarig telefoonabonnement, met of zonder telefoon, hebben aangeschaft krijgen deze mail. De campagne is dus niet eenmalig maar staat altijd aan en volledig geautomatiseerd.

Over MediaMarkt
MediaMarkt is de grootste elektronicaketen van Europa. Kenmerkend voor de winkelketen, die in 1979 werd opgericht en onderdeel is van de MediaSaturn Retail Groep, is een unieke selectie laaggeprijsde merkproducten, deskundig personeel, een uitstekende service, opvallende reclame en een ultieme klantbeleving. MediaMarkt is sinds 1999 actief in Nederland en telt momenteel 49 winkels in Nederland en ook online krijgt MediaMarkt jaarlijks meer dan 100 miljoen bezoekers.

Over gracious
Wij zijn geen leverancier; wij zijn jouw partner. Als full-service digital agency kijken wij mee met de klant. Onze service stopt niet bij de vraag van de klant; wij kijken naar the bigger picture and werken samen op basis van co-creatie. Gedreven, pragmatisch en passievol; onze focus is om samen het rendement en de user experience naar the next level te tillen. Wat wij doen op dagelijkse basis? Simpel. We’re building awesome brands, met een 360 approach van concept tot marketing en van design tot development.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht