Geplaatst door GumGum

De groeimarkt van digitale reclame & contextuele intelligentie; Het Nederlandse JustPremium wordt GumGum

Amsterdam, Nederland 28 maart 2022: GumGum, een contextual-first reclametechnologiebedrijf, luidt vandaag de volgende fase in van zijn missie om de toekomst van de digitale reclame-industrie vorm te geven met de lancering van zijn nieuwe gecombineerde operatie met JustPremium in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België, Denemarken, Spanje en Zweden.

De ambitieuze uitrol plaatst GumGum in de voorhoede van de evolutie van privacy-first digitaal adverteren. GumGum’s unieke raamwerk, de Mindset Matrix, combineert echt contextueel begrip met Just Premium’s impactvolle creatieve toepassingen die interactieve mogelijkheden die de aandacht trekken. Hiermee worden onovertroffen reclame resultaten behaald door het online denkkader van de consument te begrijpen.

Het Nederlandse JustPremium wordt GumGum

Met het inslaan van deze nieuwe weg, wordt de naam JustPremium opgeborgen en komt het bedrijf volledig onder het GumGum-merk en wordt JustPremium-oprichter Eric Visser President van EMEA.

GumGum’s uitbreiding naar EMEA (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) komt in het kielzog van een succesvol jaar voor het bedrijf. In 2021 voegde GumGum meer dan 400 nieuwe klanten toe en noteerde het een jaar-op-jaar pro-forma omzetgroei van meer dan 40%. In april 2021 ontving het bedrijf een investering van $75 miljoen van Goldman Sachs Growth om de groei van haar gepatenteerde VerityTM contextuele intelligentie-engine en andere producten te stimuleren, naast steun van Morgan Stanley, New View en Upfront Ventures.

De toekomst van digitale reclame

Phil Schraeder, CEO, GumGum licht toe: “Als hét toonaangevende contextual-first ad tech bedrijf van vandaag, konden we niet enthousiaster zijn om onze geïntegreerde contextuele en creatieve technologie beschikbaar te maken in meer markten door Europa. Het is onze missie om de sector in staat te stellen creatieve advertentiecampagnes te leveren die de aandacht van de consument trekken zonder het gebruik van persoonlijke gegevens, in huidige en opkomende digitale omgevingen, op schaal. Met onze contextuele technologie en onze impactvolle advertenties hoeven adverteerders niet alles over hun consumenten te weten om relevante en boeiende advertentiecampagnes te kunnen leveren. De toekomst draait om het ontmoeten van mensen in het moment waarin ze zich bevinden.”

Eric Visser, EMEA-voorzitter, GumGum voegt toe: “Het is vijf jaar geleden dat AVG in werking trad en de industrie een toekomst zonder persoonsgegevens onder ogen moest gaan zien. We zijn verheugd dat we nu meer dan ooit in een sterkere positie verkeren om onze partners in de hele EMEA-markt te ondersteunen met een privacy-forward oplossing via contextuele en creatieve toepassingen waarmee ze nog steeds aandachttrekkende campagnes kunnen leveren die resultaat bezorgen.”

De enige vorm van reclame die privacy-veilig is en AVG-compliant

Aangezien GumGum ernaar streeft een rechtvaardigere en veiligere toekomst te creëren voor zowel consumenten, uitgevers als adverteerders, betekent haar gepatenteerde technologie een grote verandering voor contextuele technologie. Terwijl andere aanbieders zich alleen richten op trefwoorden, past Verity™ beeldherkenning en natuurlijke taalverwerking toe om het samenspel van beeld, video en tekst te begrijpen, waardoor de mogelijkheid ontstaat om alle signalen binnen een omgeving volledig te begrijpen en echte contextuele samenhang te bieden. Verity en haar geavanceerde mogelijkheden is de enige onafhankelijke adtech-leverancier met een unieke certificering door de Media Rating Council (MRC) voor content-analyse voor merkveiligheid, gepastheid en contextuele analyse – een accreditatie die, behalve GumGum, alleen YouTube heeft.

GumGum is geen onbekende op de EMEA-markt en is al meer dan 5 jaar aanwezig in het Verenigd Koninkrijk. Gedurende die tijd is het bedrijf uitgegroeid tot toonaangevend contextuele provider in het Verenigd Koninkrijk. Na te hebben gewerkt met meer dan 150 adverteerders in 2021 en een groei van meer dan 280% op jaarbasis, is het bedrijf stevig verankerd om deze groei voort te zetten door de overname van JustPremium.

GumGum heeft meer dan 400 medewerkers die werken vanuit 19 regio’s over de hele wereld. Ze werkt met toonaangevende merken zoals Jeep, Verizon, Mini Cooper, L’Oréal; wordt vertrouwd door alle grote agentschapsholdings; ze ondersteunt meer dan tien talen; en werkt met meer dan 30.000 partnerwebsites van uitgevers.