Industry Wire

Geplaatst door Actico

De groep CITOBI S.A., waartoe ACTITO behoort, versnelt de ontwikkeling van zijn marketing automation platform

De groep CITOBI S.A., gespecialiseerd in relationele marketing, beschikt over nieuwe middelen om de ontwikkeling van ACTITO, een SaaS-voorloper, te versnellen, met name in de Benelux dankzij de verkoop van MediQuality, een bedrijf gespecialiseerd in de communicatie voor professionals in de gezondheidszorg.

De groep CITOBI S.A., eigenaar van ACTITO, heeft MediQuality in 2008 overgenomen om zijn aanwezigheid bij farmaceutische bedrijven te versterken. In het kader van de acquisitie verlaat Pierre De Nayer het directiecomité van CITOBI en wordt hij de CEO van MediQuality.

Door de verkoop van MediQuality kan CITOBI meerdere miljoenen euro extra injecteren in de ontwikkeling van het ACTITO-platform en zo de capaciteit om een snelgroeiende klantenbestand te bedienen aanzienlijk vergroten.
ACTITO wil zijn positie als Europees marktleider in Marketing Automation danig versterken.

“Ten eerste zullen wij aanzienlijk investeren in de schaalbaarheid van ons platform. De vraag in de markt is zodanig groot dat we binnen drie jaar tijd twintig keer grotere volumes willen aankunnen”, aldus Benoît De Nayer, co-CEO van ACTITO en verantwoordelijk voor het platform.
ACTITO is ook van plan om zijn aanbod verder te versterken door een aantal strategische overnames.

De aanpak van ACTITO is ‘glokaal’. Vandaag is ACTITO aanwezig in vier landen (België, Nederland, Frankrijk en Canada) en telt het meer dan 100 werknemers. ACTITO wil zijn teams versterken om een optimale lokale ondersteuning te bieden aan zijn klanten.

“We zijn van plan om de komende drie jaar verschillende extra dochterondernemingen op te richten. Ons doel is om de markt een alternatief te bieden voor Amerikaanse oplossingen, door ons beter aan te passen aan de behoeften van de markt en de beperkingen van de Europese regelgeving,” vertelt Kenya Rose, co-CEO van ACTITO en verantwoordelijke bedrijfsvoering.
De Benelux is een van de meest veelbelovende markten op het gebied van marketing automation. “De agility van ons platform maakt het mogelijk om krachtige marketing automation-oplossingen aan te bieden aan zowel grote groepen als aan middelgrote bedrijven die snel resultaat willen zien. Alleen al in de Benelux vertegenwoordigt dit segment ongeveer 1000 ondernemingen, waarvan de meeste zicht nu beperken tot het gebruik van massacommunicatiekanalen. De vraag is zo groot dat we ons team tegen het einde van 2019 willen verdubbelen. De meeste van deze aanwervingen zijn voor posities binnen ontwikkeling, marketing en verkoop. We willen onze klanten een zeer hoog serviceniveau kunnen blijven bieden”, verduidelijkt Jules Pieters, directeur van ACTITO Nederlands.

Over ACTITO
ACTITO biedt een krachtig en toch eenvoudig te gebruiken Agile SaaS Marketing Automation Platform waarmee marketeers al hun multichannelcampagnes (e-mail, sms, push, callcenter, print, web, etc.) en hun marketingdatabases beheren. De datamart van ACTITO brengt alle klantgegevens samen, voor een 360°-visie en realtime, zeer gepersonaliseerde en multichannel marketing.

ACTITO is een voorkeurpartner voor marketingafdelingen en hun agentschappen. De klantteams van ACTITO zijn ad hoc en op lange termijn beschikbaar. Hun strategische, operationele en technologische expertises complementeren de bestaande vaardigheden bij de klant of zijn bureau.
Meer dan 250 klanten vertrouwen ACTITO voor zijn marketingprogramma’s en customer journey management. Bedrijven zoals: MaxiToys, RTBF, FrieslandCampina, Connections, KIA, Tom & Co, ABB, Cameleon en de NMBS.
Voor meer informatie: www.actito.com/nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht