Geplaatst door GX

GX Software voor 6e keer in Gartner’s Magic Quadrant

GX Software staat voor de zesde achtereenvolgende keer in het ‘Magic Quadrant for Web Content Management’ van Gartner. Dit toonaangevende onderzoeksbureau evalueert jaarlijks internationale WCM-leveranciers en zet de beste op een rijtje.

Software voor sales én service
Een van de aanbevelingen is dat GX Software uitermate geschikt is voor servicegerichte organisaties, waarbij de klantcommunicatie niet ophoudt nadat iemand een product heeft gekocht, maar juist begint bij de vele interacties daarna. Dit uitgangspunt is de basis van de visie die GX Software begin dit jaar lanceerde (onder de noemer Customers for Life) en die in de markt erg wordt gewaardeerd.

‘Veel marketingsoftware richt zich op het binnenhalen van nieuwe klanten’, zegt Willem Rossieau, CEO van GX Software. ‘Maar het onderhouden van langetermijnrelaties met klanten is minstens zo belangrijk. Daarom richten wij ons op Customer Experience Management. Als je interacties met klanten – ongeacht het kanaal en device waarop ze plaatsvinden – personaliseert, geef je hun tevredenheid en loyaliteit een enorme boost.’

Hoge waardering van klanten
GX Software ziet in deze zesde, achtereenvolgende plaatsing in Gartner’s Magic Quadrant een mooie bevestiging van de goede klantrelaties die het bedrijf heeft opgebouwd (tot de trouwste klanten behoren onder meer KPN, Nationale-Nederlanden, SNS Bank en Ajax). Klanten zijn erg te spreken over de mate van service en support die GX Software biedt, zeker in vergelijking tot de prijs-kwaliteitverhouding.

Over het Magic Quadrant
Voor organisaties is de keuze voor een WCM-systeem een belangrijk strategisch besluit. Het is immers de bouwsteen van elke digitale marketingstrategie. Om de juiste keuze te maken, vertrouwen veel bedrijven op het Magic Quadrant for Web Content Management. Dit rapport geeft namelijk een goed totaalbeeld van de belangrijkste spelers op de internationale WCM-markt. Gartner beoordeelt WCM-leveranciers op twee criteria: completeness of vision en ability to execute. Op basis daarvan zijn er dit jaar 18 leveranciers opgenomen als leader, challenger, visionary of niche player.

Over GX Software: GX Software is hét softwarebedrijf voor organisaties die digitale kanalen persoonlijk willen maken. Met de Customer Experience Management-oplossing XperienCentral stelt GX Software organisaties in staat om álle online en offline contactmomenten met klanten te beheren en coördineren. Dat resulteert in ultieme klantcommunicatie. En daar plukken veel grote Nederlandse bedrijven — waaronder Nationale-Nederlanden, Aegon, KPN, WNF en Ajax — al jaren de vruchten van. Voor meer informatie, bezoek www.gxsoftware.com.