Haleon selecteert PubMatic als Supply Optimisation Partner en maakt effectievere, duurzame media-inkoop mogelijk
Amsterdam, 16 september 2024 – PubMatic (Nasdaq: PUBM), een onafhankelijk technologiebedrijf dat een toekomstgerichte supply chain levert voor digital advertising, lanceert vandaag een nieuwe, gezamenlijke aanpak voor supply chain optimalisation (SPO) voor het wereldwijde healthcarebedrijf Haleon. PubMatic is door Haleon gekozen als favoriete supply partner voor het verhogen van de efficiëntie en het wereldwijd stroomlijnen van de toegang tot video, display en connected TV (CTV) inventory. Tegelijkertijd maakt dit de media-investeringen duurzamer. PubMatic biedt transparante bidding-technologie en ondersteunt actief de merken van Haleon, zoals Advil, Centrum en Tums. Dit doet het bedrijf via programmatic media-buys, wat de efficiëntie en prestaties maximaliseert. Haleon kiest sinds de lancering van het oorspronkelijke ISBA PwC-onderzoek in 2020 een proactieve benadering voor het verbeteren van de transparantie rondom het supply path. Het bedrijf profiteert met het nieuwe partnership van directe toegang tot inventory sources. Dit maximaliseert de commerciële efficiëntie, transparantie, data-driveninzichten en de optimalisatiemogelijkheden. Dankzij het ontwikkelen van het meest directe supply path, zorgt dit SPO-partnership dat de ecologische voetafdruk gerelateerd aan Haleon’s media investeringen vermindert. Dit doet het door de investeringen te richten op verantwoorde media terwijl het de media-supply chain koolstofvrij maakt. “PubMatic zet zich in voor het promoten van transparantie, efficiëntie en verantwoorde media in het digitale advertisinglandschap. SPO is een cruciale factor voor het behalen van dit doel”, zegt Emma Newman, CRO EMEA bij PubMatic. “We zijn enthousiast om onze SPO-mogelijkheden in te zetten bij Haleon. Dit stelt het bedrijf namelijk in staat om beter geïnformeerde, data-driven beslissingen te nemen over hun programmatic ad-spend. Uiteindelijk levert dit betere resultaten op voor de brands van Haleon.” “We zijn in een proces om de kwaliteit van onze media-investeringen te optimaliseren”, zegt Brook Minto, Global Investment Director, Marketing Edge bij Haleon Health. “Tegelijkertijd willen we onze media-buyingactiviteiten verkleinen en de effectiviteit vergroten. Na het doen van de eerste tests ontdekten we dat een nauwere samenwerking met de sell-side een mogelijkheid is voor verbetering. PubMatic ondersteunt ons bij het verwijderen van ongewenste inventory die meer dan één stap verwijderd is van de supply-bron. Het creëren van een wereldwijde marktplaats die de regionale teams van Haleon in staat stelt om alleen met publishers te werken die voldoen aan onze kwaliteitsdoelstellingen voor inventory. Hierdoor zijn we in staat om onze media-impressies aanzienlijk te verhogen. Tegelijkertijd verbeteren we de ecologische voetafdruk en effectiviteit van onze campagnes. Dit lukt alleen doordat we onze media supply chain rechtstreeks via PubMatic controleren.”
Over Haleon Haleon (LSE / NYSE: HLN) is marktleider op het gebied van consumentengezondheid met als doel het leveren van betere dagelijkse gezondheid met menselijkheid. Haleon’s productportfolio bestaat uit vijf grote categorieën – mondgezondheid, pijnbestrijding, gezondheid van de luchtwegen, spijsverteringsgezondheid en anderen, en vitamines, mineralen en supplementen (VMS). De langbestaande en bekendere merken, zoals Advil, Sensodyne, Panadol, Voltaren, Theraflu, Otrivin, Polident, paradontax en Centrum, zijn ontwikkeld op basis van betrouwbare wetenschap, innovatie en een groot menselijk begrip. Over PubMatic PubMatic (Nasdaq: PUBM) is een onafhankelijk technologiebedrijf dat klantwaarde maximaliseert door een toekomstgerichte supply chain te leveren voor digital advertising. Het sell-side-platform van PubMatic biedt toonaangevende digitale content creators de kans om op het open internet meer controle over hun inventory te krijgen. Verder stelt het platform hen in staat om meer inkomsten te genereren door de ROI te verhogen en addressable audiences via diverse advertentie formaten en op verschillende devices te bereiken. Al sinds 2006 zorgt onze infrastructuurgerichte aanpak ervoor dat data in realtime en op efficiënte wijze wordt verwerkt en gebruikt. Dankzij onze schaalbare en flexibele programmatic innovaties verbeteren we de resultaten voor onze klanten. Daarnaast maken we ons hard voor een levendige en transparante supply chain voor digital advertising. |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.