Industry Wire

Geplaatst door Bert Hagendoorn

Heineken campagne: ontmoet alle 194 nationaliteiten in één stad

Heineken gaat weer een stap verder met zijn ‘Open Your World’ platform en lanceert een nieuwe uitdaging: ‘MEET THE WORLD IN ONE CITY’, zijn eerste compleet door social media gedreven campagne. Deze is op 5 december van start gegaan, op straat in Amsterdam én op Facebook.

Door gebruik te maken van de kracht en het wereldwijde bereik van social media verbindt Heineken groepen mensen, lokaal en over de heel wereld, in een real-life experiment om te ontdekken of het inderdaad mogelijk is om de hele wereld in één stad te ontmoeten. De Brit Barnaby Slater (32) en de Nederlander Mick Johan (32) zijn twee gewone mannen, die twee weken van hun leven gaan wijden aan deze uitdaging: race door de straten van Amsterdam en ontmoet alle 194 nationaliteiten ter wereld. Mensen van verschillende nationaliteiten kunnen Barnaby en Mick bereiken via www.heineken.com/meettheworld en ze zo helpen om deze missie te volbrengen.

Paul Smailes, Global Heineken Digital Manager: “Wij geloven dat, met een open geest en gevoel voor avontuur, het mogelijk is om nieuwe ervaringen op te doen, om nieuwe mensen en culturen te ontmoeten, gewoon waar je al bent, in je eigen stad – MEET THE WORLD IN ONE CITY is de ultieme uitdaging om dit geloof te toetsen. Wij willen op een verrassende, impactvolle manier met onze klanten omgaan, en deze uitdaging is een fantastisch voorbeeld van hoe Heineken zijn innovatieve en persoonlijke karakter benut in de wereld van social media.”

Deze uitdaging wordt direct gefilmd en gemonteerd door een filmcrew. Op de Facebook-pagina van Heineken komen elke dag foto’s, video’s en verhalen over de voortgang van de avonturen van Barnaby en Mick.

De uitdaging ‘MEET THE WORLD IN ONE CITY’ duurt twee weken en mondt uit in een grootse finale: een feest gesponsord door Heineken, op een geheime locatie in Amsterdam. Iedereen die aan het project meedoet – alle deelnemende nationaliteiten – worden voor dit exclusieve evenement uitgenodigd.

Op www.heineken.com/meettheworld kan bezoekers Barnaby en Mick helpen om hun missie te volbrengen.

De campagne is ontwikkeld door het internationale digitale reclamebureau Tribal DDB Amsterdam.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht