Geplaatst door Smart2IT

Hengelo’s IT bedrijf lanceert virtuele leeromgeving EyeQ

HENGELO – Smart2IT, een softwarehuis van SaaS producten uit Hengelo die dit jaar voor de tweede keer op rij de FD gazelle award mag ontvangen, lanceert een nieuw software platform. Dit nieuwe platform, genaamd EyeQ, biedt organisaties de mogelijkheid om hun personeels trainingen en opleidingen te verbeteren met het toepassen van Virtual Reality.

Op 28 november is de officiële lancering van EyeQ in het Erve Asito stadion van Heracles Almelo. Verschillende inspirerende sprekers zijn aanwezig om iets te vertellen over hun visie op de nieuwe manier van leren door de toepassing van technologie.

Smart2IT heeft al twee Virtual Reality platformen met succes op de markt gezet en staat nu aan de vooravond van de lancering van het derde platform. EyeQ is een SaaS (Software as a Service) platform waarmee de eindgebruiker Virtual Reality trainingen kan creëren op basis van door hen gecreëerde video content. Doordat de klant in staat is om een training te bouwen middels het platform, hebben zij de regie zelf in handen. Wijzigingen doorvoeren in de training kunnen zelfstandig en op elk moment worden uitgevoerd, waarbij efficiëntie het uitgangspunt is. ‘’Het grote voordeel van Virtual reality is dat kandidaten worden opgeleid in een virtuele wereld dat gelijk staat aan de echte wereld, zonder eventuele grote gevolgen van dien. Daarbij hoeven de deelnemers niet op een specifieke locatie aanwezig te zijn. Ook is wetenschappelijk aangetoond dat mensen veel meer onthouden op basis van praktijkervaring, dan theoretische cursussen of trainingen”, aldus de directeur van Smart2IT, Sander Martinec.

Kosten besparen en efficiëntie verhogen

Dat Virtual Reality Trainingen positieve effecten hebben, is reeds bewezen. Grote partijen als KLM en Walmart hebben deze techniek omarmt en plukken hier de vruchten van. Door de pilot tests die zij hebben uitgevoerd konden medewerkers gemiddeld twee weken eerder aan het werk. EyeQ heeft ten tijde van de lancering een aantal klanten die reeds gebruik maken van de software. Onder andere Rijschool Roordink (Dri-VR), Asito, Goodwork, Shell en het Maxima medisch centrum maken naar tevredenheid gebruik van het platform en zien zeer positieve effecten bij de cursisten.

Lancering EyeQ in het Erve Asito stadion

Om EyeQ te lanceren, organiseert Smart2IT in samenwerking met eerder genoemde partijen: Dri-VR, Goodwork en Next Learning valley op 28 november een evenement in het kader van nieuwe ontwikkelingen in e-learning. Zo zal onder andere Dennis van Heerden – ook bekend van televisieprogramma Hunted – een presentatie geven over gepersonaliseerde trainingen.

Tijdens het evenement is er ook de mogelijkheid om zelf een VR training via het EyeQ platform te proberen. Het evenement wordt op 28 november in het Erve Asito stadion gehouden. Je kan je gratis inschrijven op https://eyeq-learning.com/inschrijven/.