Hershey zegt “Game On!”. Intrinsieke reclamecampagne in het spel verdubbelt de industrienorm voor mobiele reclameherinnering en verhoogt de merkbekendheid.

Hershey’s OH HENRY! reep overtreft doelen tijdens intrinsieke in-game reclamecampagne met GumGum en Frameplay
Londen, Verenigd Koninkrijk – november 2022 – GumGum, een contextueel-eerst, wereldwijd digitaal advertentieplatform, en Frameplay, de wereldwijde leider in het mogelijk maken van intrinsieke in-game reclame, kondigden in juni van dit jaar hun samenwerking aan om merken en bureaus te voorzien van schaalbare, creatieve reclame-eenheden die privacy-gericht, contextueel relevant, merkveilig en niet storend zijn. Vandaag maakten de twee platforms de succesvolle resultaten bekend van hun intrinsieke in-game reclamecampagne voor Hershey’s OH HENRY! reep.
Hershey is een early adopter van de kritische in-game omgeving om publiek en consumenten mobiel te bereiken met niet opdringerige advertenties die naadloos opgaan in de ervaring van een gamer. Samen met GumGum diende Frameplay OH HENRY! advertentiecreaties in binnen premium sport-, simulatie-, race- en casual games door zich te richten op doelgroepen boven de 18 jaar in een campagne van zes weken en overtrof de oorspronkelijke doelstellingen van Hershey. Hershey zag succes in belangrijke categorieën zoals geschiktheid als gamesponsor (13,3 punten), gelijkenis van de sponsoring van games door het merk (+18 punten) en mobiele advertentieherinnering (+15,9 punten) – twee keer zo hoog als het industriegemiddelde en de norm.
“Er zijn minstens 2,5 miljard gamers die opgaan in virtuele werelden waar geen reclame aanwezig is en bij Hershey wilden we een manier vinden om deze consumenten te bereiken zonder de spelervaring te verstoren”, zegt Susanne Hartkorn, Associate Marketing Manager, OH HENRY! bij The Hershey Company. “Door samen te werken met GumGum en Frameplay, konden we intrinsieke in-game advertising testen en ontdekten we dat de sleutel tot succes ligt in het optimaliseren van de creativiteit en het zo immersief mogelijk maken van de advertentie. Deze campagne ontsloot een heel nieuw segment van klanten en op basis van de resultaten zien we intrinsieke in-game advertising als een belangrijke strategie om nieuwe doelgroepen te ontmoeten waar ze zijn als we 2023 ingaan.”
GumGum en Frameplay gebruikten Comscore om de algemene campagneprestaties te meten via een brand lift studie. De resultaten van de studie tonen niet alleen de doeltreffendheid aan van intrinsieke in-game advertenties vanuit het oogpunt van merkbekendheid, maar bewijzen ook dat advertenties die contextueel aansluiten bij hun omgeving een positieve impact hebben op de gamer, wat resulteert in een toename van de aankoopintentie. Dit bewijst ook dat het afstemmen van advertenties op de omgeving en het ontmoeten van mensen wanneer ze in de juiste gemoedstoestand zijn, de sleutel is tot het verkrijgen van aandacht vandaag en in de toekomst.
Andere opmerkelijke resultaten van de campagne zijn:
21.870.161 geleverde impressies
6,9 punten stijging in “waarschijnlijk kopen OH HENRY!”
“Satisfies My Hunger” zag een 7.6 punten stijging nadat een gebruiker een GumGum advertentie had bekeken.
“Geeft een boost aan energie” steeg met 8,4 punten omdat gebruikers OH HENRY! direct in verband brachten met hoge energie.
“In-game advertising is hier en het is hier om te blijven, en biedt merken de mogelijkheid om gamers te bereiken tijdens de 3 miljard uren gaming die over de hele wereld worden gespeeld,” zei GumGum CEO Phil Schraeder. “Ons doel met Frameplay was om Hershey te helpen begrijpen hoe je immersieve en contextueel relevante reclame kunt leveren die de creativiteit optimaliseert op een niet-verstorende manier en de resultaten bewijzen wat we al jaren zeggen. Context en creativiteit moeten een integraal onderdeel zijn van reclamestrategieën die zullen resulteren in meer aandacht, de gunst van het merk verhogen en uiteindelijk de manier veranderen waarop mensen digitale reclame bekijken.”
“Het gaming publiek is groter dan alle top streaming sites bij elkaar, wat onderstreept hoe cruciaal in-game advertising is voor merken. Het is duidelijk dat door Frameplay’s platform van betrokken doelgroepen te combineren met GumGum’s high-impact advertentieproducten, adverteerders uiterst succesvol kunnen zijn in het bereiken van consumenten binnen filmische en interactieve videogames,” zei Jonathon Troughton, Chief Executive Officer bij Frameplay. “Het vroege succes van deze campagne is cruciaal omdat het laat zien hoe intrinsieke in-game reclame de weg vrijmaakt voor zowel tijd als aandacht zonder de speler af te leiden van de omgeving zelf.”
Zowel GumGum als Frameplay zullen intrinsieke in-game advertising blijven testen met merken om de kracht en impact van gaming op digitale reclame te begrijpen gedurende de rest van 2022 en zullen de komende maanden meer inzichten en resultaten publiceren. GumGum zal in de eerste helft van 2023 contextueel relevante, intrinsieke in-game advertentie-eenheden op grote schaal beschikbaar maken voor merken en bureaus wereldwijd.
Neem contact op met uw GumGum vertegenwoordiger of neem hier contact op voor meer informatie. Voor meer informatie over deze aankondiging kunt u contact opnemen met pr@gumgum.com.
###
Over de Hershey Company
The Hershey Company heeft zijn hoofdkantoor in Hershey, Pa., en is een toonaangevend snackbedrijf dat bekend staat om zijn iconische merken, opmerkelijke mensen en blijvende inzet om kinderen te helpen slagen. Hershey heeft wereldwijd ongeveer 19.000 werknemers die zich elke dag inzetten om heerlijke kwaliteitsproducten te leveren. Het bedrijf heeft meer dan 100 merknamen in ongeveer 80 landen over de hele wereld die zorgen voor meer dan $8,9 miljard aan jaarlijkse inkomsten.
Al meer dan 125 jaar zet Hershey zich in voor een eerlijke, ethische en duurzame bedrijfsvoering. Hershey-oprichter Milton Hershey richtte in 1909 de Milton Hershey School op en sindsdien heeft het bedrijf zich gericht op het helpen van kinderen om te slagen.
Ga voor meer informatie naar www.thehersheycompany.com.
Over GumGum
GumGum is een contextueel-eerst, wereldwijd digitaal advertentieplatform dat de aandacht van mensen trekt, zonder het gebruik van persoonlijke gegevens. Wij geloven dat een reclame-ecosysteem gebaseerd op het begrijpen van het actieve denkkader van een consument in plaats van het gedrag een rechtvaardigere en veiligere toekomst opbouwt voor zowel consumenten, uitgevers als adverteerders. GumGum werd opgericht in 2008, heeft zijn hoofdkantoor in Santa Monica, Californië en is actief op 19 markten wereldwijd. Ga voor meer informatie naar www.gumgum.com.
Over Frameplay
Frameplay is de wereldwijde leider op het gebied van intrinsieke in-game advertising, met het hoofdkantoor in San Francisco, Californië, en wereldwijde kantoren en teams die ondersteuning bieden aan NA, EMEA, LATAM en APAC. Frameplay stelt spelontwikkelaars in staat om op eenvoudige wijze impactvolle reclame te plaatsen binnen de omgevingen van videogames, zonder de spelprestaties of -ervaring te verstoren. Het resultaat is een grotere merkbekendheid voor adverteerders, extra inkomsten voor ontwikkelaars en een plezierige, ononderbroken ervaring voor gamers. Ga voor meer informatie naar www.frameplay.gg.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.