Geplaatst door Heutink ICT

Heutink ICT stelt software voor het digibord gratis beschikbaar aan het onderwijs

Digibord Essentials is een bundeling van niet-methodegebonden instrumenten om kinderen essentiële vaardigheden aan te leren, met behulp van het digitale schoolbord. Daarnaast biedt de software enkele simpele tools die lesgeven leuker en eenvoudiger maken. Digibord Essentials maakt volop gebruik van de mogelijkheden van het digitale schoolbord en combineert dit met de traditionele lessen en instrumenten. Bij elke tool herkent een leerkracht meteen de ‘traditionele’ les en ziet hij of zij direct mogelijkheden om dezelfde les met het digibord te geven. De online software is via de Heutink ICT site gratis te benaderen.

“Digibord Essentials werd tot 1 december alleen aan klanten van Heutink ICT beschikbaar gesteld. Vanaf nu kan dus iedereen toegang krijgen tot de software. In 2010 zijn de verschillende Digibord tools in het populaire softwarepakket meer dan 2.000.000 keer gebruikt. Daarmee wordt het succes van Digibord Essentials onderstreept. Een mooi gebaar in tijden dat alles duurder wordt!”, aldus Rogier Borggreve, directeur Heutink ICT.

Heutink ICT, Diamantstraat 3, 7554 TA HENGELO (O), telefoon 074 240 46 06, Email info@heutink-ict.nl, Website: www.heutink-ict.nl

Over Heutink ICT
Heutink ICT, marktleider in het Primair Onderwijs, combineert onderwijskundige kennis met technische expertise. Op basis daarvan biedt het bedrijf een zeer breed assortiment aan gerichte ICT-oplossingen en -toepassingen. Zo maken ruim 1500 basisscholen gebruik van deklas.nu, een unieke netwerkoplossing die helpt de kwaliteit van het (digitale) onderwijs naar een hoger plan te brengen. Bovendien is Heutink ICT de grootste speler op de Nederlandse markt als het gaat om digitale schoolborden. Heutink ICT helpt tevens het Voortgezet Onderwijs met het ontwerp, de aanleg en het onderhoud van complexe ICT-infrastructuren. Om te ondersteunen bij de daadwerkelijke inzet van ICT in het onderwijs heeft Heutink ICT diverse communicatieplatformen en educatieve content ontwikkeld. Bovendien staat een uitgebreide consultancy afdeling klaar om scholen te voorzien van de nodige trainingen en adviesdiensten.

Voor redactionele informatie, interviewmogelijkheden en illustratiemateriaal:
Influx PR, Marleen Lassche, Stoomwezenstraat 33, 7321 AE Apeldoorn, tel: 055 – 366 30 34, fax: 055 – 360 26 61, e-mail: heutink-ict@influx-pr.com.