Geplaatst door HMD Global

HMD Global blijft leider in Android-updates met 1000e implementatie van software-updates in drie jaar tijd

HMD Global, home of Nokia-smartphones, voltooit de uitrol van Android 10 voor het Android-10-ready portfolio van Nokia-smartphones. Het bedrijf heeft daarmee de 1000e implementatie van software-updates in drie jaar tijd doorgevoerd. Met de aankondiging van de upgrade van Nokia-smartphones in verschillende prijscategorieën naar pure Android 11 zet HMD Global zijn leidende positie in Android OS-upgrades voort.

Nokia-smartphones lopen voorop in zowel beveiligingsupdates als Android OS-upgrades, bevestigt onderzoek van Counterpoint. Uit het onderzoek blijkt dat 94% van het Nokia-smartphoneportfolio binnen een jaar na een nieuwe Android-release een update krijgt naar de nieuwste Android-versie. HMD Global is daarmee het snelste merk in de markt wat betreft het doorvoeren van Android OS-updates. Deze week loopt de uitrol van Android 10 af met de update van de Nokia 3.1 en de Nokia 5.1.

In iets meer dan drie jaar hebben alle Nokia-smartphones samen in totaal meer dan 1000 updates gekregen – een belangrijke mijlpaal die bewijst dat HMD Global zich blijft inzetten om haar toestellen te voorzien van de laatste updates in features en veiligheid.

Android 11 uitrol
De start van de upgrade van het Android 11-ready portfolio naar het nieuwste Android-besturingssysteem staat nog dit kwartaal gepland. Android 11 komt als eerst beschikbaar voor de Nokia 8.3 5G en de Nokia 5.3. Ook voor de Nokia 2.2 en Nokia 8.1 komt Android 11 dit jaar beschikbaar, waarmee HMD Global onderstreept dat het upgrades naar alle prijscategorieën van het portfolio uitrolt.

De pure Android 11-software van Nokia-smartphones is gebruiksvriendelijk, met een gestroomlijnde interface en zonder bloatware. Enkele nieuwe functies:
• Gesprekken vanuit verschillende berichten-apps kunnen op één plek op de Nokia-smartphone beheerd worden, zodat gebruikers gemakkelijker in contact blijven met hun belangrijkste contactpersonen.
• Via Google Assistent of een spraakactie laat het commando “Hey Google, laat me mijn dag zien” een momentopname van de dag zien. ‘Digital Wellbeing’ tools zoals een focus mode zorgen voor concentratie of rust voor de gebruiker.
• Machtigingen van apps die al een tijdje niet zijn gebruikt worden automatisch gereset, waardoor alleen in gebruik zijnde apps toegang hebben tot persoonlijke gegevens.
“Het upgraden van het besturingssysteem van een telefoon is een ingewikkeld proces waarbij meerdere partners en verschillende tests betrokken zijn”, zegt Juho Sarvikas, Chief Product Officer bij HMD Global. “We zijn enorm trots op het updatebeleid dat we hebben opgezet voor Nokia-smartphones. Het blijft onze topprioriteit om ervoor te zorgen dat onze klanten profiteren van de nieuwste Android-innovatie, vóór de concurrentie en in élke prijsklasse.”

—-
Over HMD Global
HMD Global Oy, gevestigd in Espoo, Finland, is home of Nokia-telefoons. HMD ontwerpt en verkoopt een reeks smartphones en feature phones voor een brede waaier van consumenten en in verschillende prijscategorieën. HMD is de trotse exclusieve licentiehouder van het Nokia-merk voor telefoons en tablets en zet sterk in op innovatie en kwaliteit. Meer informatie vind je op www.hmdglobal.com. Nokia is een geregistreerd handelsmerk van Nokia Corporation.