HPE biedt partners meer groeipotentieel met nieuw consumption-based programma

Op de Global Partner Summit presenteerde Hewlett Packard Enterprise (HPE) HPE GreenLake Flex Capacity for Partners, een nieuw programma waarmee partners de nieuwe on-premise consumptieoplossing van HPE eenvoudiger en lucratiever aan hun klanten kunnen aanbieden. HPE maakte ook verbeteringen bekend voor het HPE Partner Ready Digital Marketing programma, gericht op het stimuleren van de marketing en sales van partners. Met deze verruimde programma’s en producten kunnen partners nu sterk gedifferentieerde oplossingen aanbieden, zodat hun klanten beter kunnen inspelen op ingrijpende verschuivingen in de markt.
“HPE heeft haar partners altijd ondersteund met de beste innovaties, zodat ze kunnen meebewegen met de dynamiek van de markt én winstgevend kunnen zijn”, aldus Paul Hunter, Worldwide Head of Partner Sales van HPE. “Met ons brede product- en serviceportfolio en de speciaal ontwikkelde channelprogramma’s helpen we onze partners om succesvol te opereren in de sterk veranderende technologische marktomgeving.”
HPE helpt partners profiteren van consumption-based modellen
Volgens onderzoeksbureau IDC zullen de consumptie-gebaseerde uitgaven van bedrijven aan IT-infrastructuur in 2020 goed zijn voor 40% van de totale infrastructuurbestedingen.1 Organisaties willen in toenemende mate betalen op basis van hun maandelijkse infrastructuurgebruik, zodat ze flexibel op en af kunnen schalen, zonder kapitaalsinvesteringen te hoeven doen.
Inspelend op deze trend en de daarmee gepaard gaande kansen, introduceert HPE nieuwe producten waarmee partners hun klanten kunnen helpen bij de overstap naar een pay-per-use-model en toegang tot nieuwe on-premise technologieën – zoals software-defined infrastructuur, all-flash opslag en private cloud – zónder grote investeringen. Met het nieuwe HPE GreenLake Flex Capacity for partners kunnen systeemintegrators, resellers en distributeurs de geavanceerde en sterk gedifferentieerde GreenLake Flex Capacity-oplossingen direct aan hun klanten leveren.
Het aanbod bestaat in eerste instantie uit speciaal samengestelde pakketten voor zeven van de meest populaire producten van HPE.2 De configuraties zijn voorgedefinieerd, goedgekeurd en vast geprijsd, dus eenvoudig te offreren en te verkopen. Bovendien stellen ze partners in staat hogere marges te maken en een vaste jaarlijkse inkomensstroom te genereren, met een verwachte groei van 25% per jaar.
Meer leads, sales pipeline en omzet voor partners
Omdat klanten steeds meer digitale content en middelen gebruiken bij hun aankoopbeslissingen, is het belangrijk dat verkooppartners onderscheidende marketing bedrijven en hun digitale marketingmogelijkheden continu verbeteren. Het aankoopproces van de klant vindt steeds meer online plaats, waardoor partners digitale content op een relevante manier moeten kunnen leveren, in welke fase van het aankoopproces de klant ook is. HPE kondigt nieuwe educatieve producten en een gepersonaliseerd digital marketing assessment aan om partners te helpen bij het vergroten van hun marketing- en saleseffectiviteit.
HPE helpt partners via de nieuwe HPE Partner Ready Marketing Pro Academy hun digitale slagkracht verder te ontwikkelen en biedt daartoe onder meer nieuwe trainings- en assessmentondersteuning. Zo kunnen partners meer leads genereren, hun sales pipeline beter vullen en meer omzet maken. Binnen de Marketing Pro Academy geeft HPE partners volledig toegang tot video’s, whitepapers, presentaties en guides die gericht zijn op de laatste digitale marketingtopics en -trends. En met de uitbreiding van de face-to-face Digital Marketing Workshops over de hele wereld kan HPE partners nog gerichter en effectiever ondersteunen.
Verder introduceert HPE de HPE Digital Marketing Maturity Assessment. Deze tool geeft partners meer inzicht in hun digital en social mogelijkheden, met behulp van een gestructureerde online enquête en beoordelingsmethode om digitale marketing te evalueren. Het assessment resulteert in een gepersonaliseerd rapport, met praktische aanbevelingen voor vijf aandachtsgebieden, te weten Digital Identity, Organizational Commitment, Analytical Framework, Customer Relationship Management en Campaign Planning & Execution.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.