Geplaatst door Alleo

HR scale-up Alleo haalt 5 miljoen groeigeld op en optimaliseert inkomen werknemers

Alleo (voormalig YourCampus), een platform gericht op het optimaliseren van werknemer compensatie, heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders. Met deze investering maakt Alleo zich klaar voor verdere groei in productontwikkeling, internationalisering en het klantenbestand. De kapitaalronde wordt geleid door Mediahuis Ventures, waaraan ook alle bestaande investeerders Newion, Dutch Founders Fund, ROM InWest meedoen. In totaal heeft het HR-platform sinds de oprichting in 2021 8,2 miljoen euro aan investeringen opgehaald.

“In onze zoektocht naar bedrijven die de toekomst van werk vormgeven, sprong Alleo eruit met een modern platform dat werknemer-compensatie toespitst op iedere levensfase en de financiële waarde van het pakket verhoogt. Alleo voldoet niet alleen aan de huidige marktbehoeften, maar zet ook een nieuwe standaard voor werkgevers en werknemers. We zijn verheugd om deel uit te maken van hun reis om marktleider te worden in de traditionele markt van secundaire arbeidsvoorwaarden,” aldus Tea Elezi, investeerder bij Mediahuis Ventures.

Het HR-platform is uit de startup fase gegroeid en de series A investering faciliteert de verdere opschalingsfase. Waar eerst voornamelijk start-ups, scale-ups en MKB-bedrijven waren aangesloten aan het platform, geldt dat inmiddels ook voor grote ondernemingen zoals Picnic, Van Lanschot Kempen, Red Bull, YoungCapital en Van der Valk.

Nieuwe groeifase vraagt om een nieuwe naam

“Bedrijven verspillen veel geld aan arbeidsvoorwaarden die niet als waardevol of passend voor de persoonlijke behoeften van werknemers worden ervaren. Ons doel is om de volledige loonstrook van de werknemer inzichtelijker en waardevoller te maken, waardoor wordt begrepen waar hun totale compensatie uit bestaat. “Vanuit daar verhogen we de relevantie en koopkracht zonder dat werkgevers worden belast met extra loonkosten. Dit bereiken we o.a. door het slim benutten van fiscale regelingen en collectiviteitsafspraken,” vertelt Florian Gendrault, oprichter van Alleo.

Om deze missie kracht bij te zetten en de beweging naar de grootzakelijke markt voort te zetten, heeft het HR-platform besloten om de naam te wijzigen van YourCampus naar Alleo, All Earnings Optimised.

Groeigeld bestemd voor productontwikkeling en internationalisering

Modern cafetariamodel
Zo heeft Alleo onlangs een nieuwe versie van het verouderde cafetariamodel gelanceerd. Dit model biedt werknemers een keuzebudget wat opgebouwd is middels zowel salariscomponenten van de werknemer en budgetten vanuit de werkgever, waarmee werknemers zelf kunnen beslissen over hun arbeidsvoorwaarden, met moderne en fiscaal gunstige keuzes.

Integraties met HR en salarissoftware
Daarnaast investeert Alleo verder in de integratie met salarispakketten. De administratie van de verschillende secundaire arbeidsvoorwaarden per werknemer wordt hierdoor automatisch verwerkt.

Uitbreiding aanbod arbeidsvoorwaarden
Ook in de uitbreiding van het aanbod aan keuzemogelijkheden voor werknemers blijft Alleo investeren. Naast het bestaande aanbod van sport en vitaliteit, kinderdagopvang, vaste lasten besparingen, persoonlijke ontwikkeling, pensioen en de leasefiets, wordt binnenkort de nieuwe mobiliteitsmodule gelanceerd ten behoeve van de CO2 registratieplicht.

Uitbreiden in Duitsland
Afgelopen jaar is het HR-platform van start gegaan in Duitsland. Inmiddels zijn er twintig Duitse werkgevers aangesloten bij het platform en meer dan honderd Duitse aanbieders op het gebied van arbeidsvoorwaarden. Een groot deel van de investering wordt gebruikt om verder uit te breiden in het buurland.