Geplaatst door HubSpot

HubSpot maakt met lancering CMS Hub een einde aan moeizaam website management

Amsterdam, 7 april 2020 — Uit recent onderzoek van HubSpot, het toonaangevende groeiplatform, blijkt dat meer dan de helft van Nederlandse marketeers niet overtuigd is van de effectiviteit van hun eigen website. Bestaande contentmanagementsystemen zijn vaak zeer complex om mee te werken naarmate ondernemingen groter worden. HubSpot kondigt daarom vandaag hun nieuwe CMS Hub aan — een snel, veilig en schaalbaar contentmanagementsysteem (CMS) voor groeiende en grotere ondernemingen waarin verschillende teams parallel aan elkaar kunnen werken.

CMS Hub versimpelt web management zodat marketeers, vrij van kopzorgen over development en IT dankzij de integratie met het krachtige HubSpot ecosysteem, zich volledig kunnen richten op het optimaliseren van hun customer journey en het bouwen van gedenkwaardige website-ervaringen. CMS Hub is vanaf 7 april 2020 beschikbaar, met licenties voor zowel Professional als Enterprise klanten.

Snel, veilig en schaalbaar
CMS Hub is een compleet systeem dat aan alle eisen van groeiende ondernemingen kan voldoen. Er is geen berg plug-ins nodig die websites traag en onstabiel maken. In plaats daarvan kunnen marketeers gebruikmaken van alle krachtige tools in het HubSpot-arsenaal, van dynamische personalisatie tot leadgeneratie. Ook staan honderden kant-en-klare integraties met andere tools tot de beschikking. Dankzij deze flexibele opzet kunnen marketeers nieuwe functionaliteiten toevoegen op het moment dat het nodig is, zonder constant beroep te moeten doen op technische teams. Met de geïntegreerde infrastructuur van HubSpot kunnen IT-professionals snelheid, veiligheid en stabiliteit garanderen. Ook zijn geavanceerde ontwikkeltools beschikbaar, waardoor gemakkelijk prachtige, interactieve thema’s en websites opgezet kunnen worden in één of meerdere talen. Als gebruikers er niet uitkomen, dan staat HubSpot voor ze klaar met 24-uurs ondersteuning via de telefoon.

Een geïntegreerde en datagedreven customer journey
CMS Hub is des te krachtiger dankzij de integratie met HubSpots Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub en HubSpot CRM. Hierdoor kunnen commerciële organisaties een geïntegreerde customer journey opzetten, met een consistente klantervaring vanaf het eerste websitebezoek tot aan de klantenservice. Zo wordt niet alleen de consistentie van alle data gewaarborgd, maar kunnen marketeers tevens gebruikmaken van alle CRM-data om website-ervaringen te personaliseren. Daarnaast ondersteunt CMS Hub marketeers met krachtige web analyses en dynamische paginatesten om bijvoorbeeld conversies en de algehele gebruikservaring te optimaliseren. Dat dit nodig is, blijkt uit neuro-onderzoek van het Nederlandse Braingineers. Een vrij hoge ‘aandachtsscore’ van 60 tot 65% bij retail- en supermarktsites toont bijvoorbeeld aan dat bezoekers snel afgeleid zijn of veel complexe informatie moeten verwerken tijdens het koopproces, wat conversies negatief kan beïnvloeden, terwijl banken met 37% relatief hoog scoren in ‘frustratie’, wat duidt op een gebrekkige gebruikerservaring.

“Commercieel succes staat of valt met de customer experience,” zegt Inken Kuhlmann-Rhinow, Marketing Director EMA bij Hubspot. “Alle tools moeten daarop gericht zijn. Vertragingen in web development of onstabiele websites doen daar afbreuk aan. CMS Hub zorgt er niet alleen voor dat website-ervaringen hoogwaardiger, sneller en stabieler zijn. De integratie met het HubSpot-ecosysteem maakt een consistente klantervaring mogelijk via alle kanalen van een organisatie.”

Ook HubSpot-klanten zijn enthousiast over de nieuwe CMS Hub:
“Ons oude CMS was zo complex dat we voor vrijwel elke kleine website-update onze ontwikkelaars nodig hadden”, zegt Michiel Schouten, Head of Marketing van Foleon. “Dat was voor hen een constante frustratie, omdat het hen afleidde van hun werk aan ons SaaS-product. Dankzij HubSpot hebben we zelden development resources nodig. Ons marketingteam kan onze website volledig beheren. We kunnen niet alleen de web content zelf beheren, maar we kunnen ook pagina’s maken en aanpassen, custom scripts toevoegen, de styling veranderen en nog veel meer.”

“ClassPass groeit zo snel, dat onze meest recente informatie soms al achterhaald is voordat we het live zetten,” zegt Amanda Raines, Head of B2B Marketing bij ClassPass. “Met CMS Hub zijn we in staat om gemakkelijk ons update-schema te beheren. We zijn niet afhankelijk van developers om wijzigingen aan te brengen – we kunnen direct in de website duiken om het aantal partners waar we mee werken aan te passen, of om productinformatie te updaten. Het geeft ons de flexibiliteit om net zo snel te schakelen als dat we groeien.”

“CMS Hub is een echte game changer voor New Breed en onze klanten,” zegt Kelly Molloy, Senior Web Strategist bij New Breed Marketing. “We werken elke dag met bedrijven die nieuwe groeifases ingaan en we hebben vaak genoeg gezien hoe frustrerend websitebeheer kan worden. Bedrijven hebben tools nodig waarmee ze snel content kunnen updaten, veilige site-ervaringen kunnen bieden, en hun site voortdurend kunnen ontwikkelen. Met CMS Hub is dat allemaal mogelijk.”