Geplaatst door HubSpot

HubSpot voegt LinkedIn lead gen-formulieren toe aan gratis HubSpot CRM

Amsterdam – 21 oktober 2019HubSpot, het toonaangevende groeiplatform, maakt vandaag bekend dat gebruikers voortaan gratis lead gen-formulieren voor LinkedIn kunnen creëren binnen de gratis HubSpot advertentietool. Deze uitbreiding is een vervolg op de toevoeging van de advertentietool aan het gratis HubSpot CRM in juli van dit jaar, waarmee de mogelijkheden voor bedrijven in de groeifase nog verder worden uitgebreid. Met LinkedIn lead gen-formulieren kunnen marketeers kwalitatieve leads verzamelen uit hun advertenties op LinkedIn door ingevulde formulieren vooraf via het verbonden HubSpot platform klaar te zetten.

Advertenties zijn een onmisbaar onderdeel van de hedendaagse inbound marketing strategie, maar zijn niet altijd contextueel en soms opdringerig, waardoor ze effectiviteit verliezen. Volgens GlobalWebIndex gebruikt 47% van de internetgebruikers met een adblocker deze omdat ze advertenties ‘irritant en irrelevant’ vinden. Journey-based advertising, een methode waarbij advertenties worden afgestemd op de fase in het aankoopproces waarin het publiek zich bevindt, helpen adverteerders contact te leggen met potentiële klanten door alleen advertenties te laten zien de relevant en behulpzaam zijn. Nu LinkedIn lead gen-formulieren beschikbaar zijn op het alles-in-één platform van HubSpot, kunnen marketeers eenvoudig een journey-based advertentiestrategie opzetten om een klantgerichte advertentie-ervaring leveren aan de doelgroep.

“Advertenties kunnen opdringerig, irrelevant en volledig ineffectief zijn. Of ze kunnen het tegenovergestelde zijn. Door de advertentiestrategie in een CRM onder te brengen en het conversietraject te integreren in LinkedIn, waar de doelgroep zich bevindt, wordt het mogelijk om een betere advertentie-ervaring te leveren aan de doelgroep. Met de introductie van LinkedIn lead gen-formulieren, hoopt HubSpot meer bedrijven de mogelijkheid te bieden om deze ervaring te creëren,” zegt Meghan Keaney Anderson, VP marketing bij HubSpot. “Door HubSpot en LinkedIn samen te gebruiken, kunnen bedrijven het aantal stappen dat kopers moeten doorlopen verminderen en kunnen ze hun eigen ROI verbeteren.”

“Alles wat we doen is erop gericht om bedrijven te helpen groeien, daarom hebben we in 2014 besloten om ons eerste gratis product met het CRM te lanceren. We wilden dat mensen eerst de waarde van het product konden zien, voordat ze besloten te kiezen voor een betaalde oplossing. Om dit te laten werken, is het belangrijk dat de waarde propositie gemakkelijk te begrijpen is,” zegt Inken Kuhlmann-Rhinow, Marketing Director EMEA bij HubSpot. “Er zou geen verkoper of dure marketingcampagne nodig moeten zijn om het onder woorden te brengen. Het is een eenvoudige belofte aan de klant. Deze belofte doen we nu aan al onze gebruikers die een van onze gratis Hubs in Service, Marketing of CRM willen gaan gebruiken.”

Gebruikers beheren met de HubSpot advertentietool al hun advertenties binnen één systeem, en krijgen daardoor een beter inzicht in de totale klantbeleving. Vanaf vandaag maken ook LinkedIn lead gen-formulieren onderdeel uit van de tool. Dat biedt de volgende mogelijkheden voor gebruikers:

• Creëren van lead gen-formulieren voor LinkedIn via de HubSpot advertentietool, waarmee leads en klanten kunnen converteren via vooraf opgestelde formulieren zonder dat ze LinkedIn hoeven te verlaten
  • Uitbouwen van gerichte doelgroepen vanuit ieder datapunt binnen het HubSpot CRM, om deze contextuele, behulpzame advertenties te tonen
  • Automatisch synchronisatie van op LinkedIn verzamelde leads met HubSpot, waardoor sales en marketingteams op de juiste wijze kunnen opvolgen
  • Nauwkeurige rapportage van de advertentie-ROI, zodat tijd en geld efficiënt worden ingezet
  • Beheren van advertenties over verschillende platformen zoals LinkedIn, Facebook en Google, allemaal vanaf het alles-in-één platform van HubSpot
  • Combineren van advertentiecampagnes met andere marketingactiviteiten, waaronder e-mailmarketing, automatisering en blogs om zo een volledig beeld te krijgen van de klantbeleving

Bedrijven kunnen direct van start met journey-based advertising door te kijken naar ‘Look behind the screens’ – een vierdelige videominiserie met uitleg van digitale advertentie-experts van LinkedIn, Facebook, Google en HubSpot.

Voor meer informatie over LinkedIn lead generatie advertenties binnen HubSpot, ga naar https://www.hubspot.com/products/marketing/ads.