Geplaatst door Hypotheekrente.com

Hypotheekrente.com lanceert onafhankelijk hypotheekrente overzicht

EMMELOORD, 20160816 — Het Nederlandse bedrijf Hypotheekrente.com is deze week van start gegaan. Vanaf vandaag is het mogelijk om op de website Hypotheekrente.com alle aanbieders van hypotheken te doorzoeken. Het initiatief beoogt de hypotheekmarkt toegankelijker te maken en biedt een onafhankelijk hypotheekrente overzicht.

Met behulp van de website kunnen consumenten de financiele producten en rentetarieven zoeken en vergelijken van bekende en minder bekende maatschappijen, zoals bijBouwe, IQWoon en Munt Hypotheken. De eerste release van Hypotheekrente.com bevat de hypotheekrentes van ruim 1000 hypotheken van 30 banken, verzekeraars en regiepartijen, die investeerders en mensen met een hypotheekwens aan elkaar proberen te koppelen.

Uit onderzoek van zoekmachine Google blijkt dat de zogenaamde customer journey van vrijwel alle consumenten op internet begint. Het aantal mensen dat online naar hypotheek informatie zoekt, neemt daarnaast sterk toe. Dat heeft te maken met de historisch lage hypotheekrente en de flink aangetrokken woningmarkt heeft ook makelaarsvereniging NVM recent laten weten.

Door de komst van nieuwe hypotheekverstrekkers valt er tegenwoordig ook wat te kiezen. De initiatiefnemers denken met de nieuwe hypotheek zoekmachine in te spelen op deze aanwezige behoefte door consumenten te helpen in de orientatie fase van een van de meest belangrijke beslissingen in iemands leven. De domeinnaam Hypotheekrente.com werd begin dit jaar overgenomen, vandaag wordt de site officieel gelanceerd.

“Er zijn honderden zo niet duizenden hypotheken, maar hoe vindt de consument de hypotheek die zij zoekt, tegen de juiste voorwaarden en voor de juiste prijs? Dit lossen wij op door vanaf één plek een totaal overzicht van alle hypotheekverstrekkers, hypotheken en tarieven te bieden”, aldus investeerder John Heijen (o.a. oprichter van Yourcontact en NR7Finance). “Het aanbod wordt nog dagelijks uitgebreid en onze focus is om de komende tijd de volledige hypotheekmarkt op Hypotheekrente.com te krijgen.”

De zoekmachine is gebruiksvriendelijk ingesteld en ook mobiel beschikbaar. Consumenten kiezen daardoor gemakkelijk en kunnen zelf onafhankelijk hypotheken vergelijken, om vervolgens direct gratis en vrijblijvend een offerte aan te vragen.