IBM en Scuderia Ferrari HP lanceren vernieuwde mobiele app om de wereldwijde Formule 1 fan experience te verbeteren

IBM en Scuderia Ferrari HP kondigen vandaag een geheel nieuwe mobile app experience aan, die is ontworpen om de gepassioneerde wereldwijde fanbase van bijna 400 miljoen Tifosi (Ferrari fans) dichter dan ooit te brengen bij de auto’s, coureurs en races waar ze van houden.
De app bevat nieuwe Race Centre- en Racing Insights-functies, ontwikkeld met IBM watsonx, die zorgen voor een meeslependere ervaring.
• AI-gegenereerde raceoverzichten: bekijk samenvattingen van de prestaties van het Scuderia Ferrari HP-team, die binnen enkele uren na de afloop van een race beschikbaar zijn. Met behulp van LLM’s op watsonx worden de complexe racegegevens van het team omgezet in boeiende verhalen, inclusief reflecties van de Scuderia Ferrari HP-coureurs en teambaas;
• Post-race inzichten en datavisualisaties: ontvang dynamische visuals, gecreëerd met technologieën op watsonx. Deze stellen fans in staat om te interageren met post-race gegevens van de coureurs en auto’s. De insights omvatten telemetrie, weersomstandigheden, baanomstandigheden, sessieresultaten en strategieën over auto en banden.
• Historische inzichten over coureurs en teams: analyseer belangrijke race-momenten uit 2025 en vergelijk deze met eerdere mijlpalen van Scuderia Ferrari HP, inclusief momenten van de auto, coureur en baan. Deze inzichten worden gegenereerd door LLM’s op watsonx, waaronder IBM Granite, en zijn geïntegreerd in de AI-gegenereerde raceoverzichten en andere inhoud van Scuderia Ferrari HP.
Naast Race Centre hebben IBM en Scuderia Ferrari nieuwe app-functies gelanceerd, ontworpen om fans het hele jaar door gepersonaliseerde en interactieve fanervaringen te bieden. Deze omvatten:
• Fanberichten: stuur rechtstreeks berichten naar het Scuderia Ferrari HP-team, met de kans om uitgelicht te worden in belangrijke teamcommunicaties, zoals social media posts, teamblogs en meer;
• Interactieve fanpeilingen: stem over verschillende Scuderia Ferrari HP-onderwerpen, waaronder kwalificaties, raceprestaties en historische of favoriete teammomenten;
• Iconische races: bekijk raceoverzichten die fans enkele van Ferrari’s meest legendarische overwinningen door de jaren heen laten herbeleven.
IBM en Scuderia Ferrari zullen in 2025 continu nieuwe app-functies uitrollen om het raceseizoen nog spannender te maken. Door data- en AI-technologieën te combineren met de enorme hoeveelheden huidige en historische gegevens van het team, werken IBM en Scuderia Ferrari aan het herinrichten van de digitale fanervaring op manieren die de verbinding tussen Tifosi, F1-fans en ’s werelds meest gerenommeerde F1-raceteam versterken.
“Deze app draait om het dichterbij brengen van al onze fans bij het hart van de Ferrari-racewereld,” zei Lorenzo Giorgetti, Chief Racing Revenue Officer. “Met de geavanceerde AI-technologie van IBM en onze gezamenlijke toewijding aan innovatie en uitmuntendheid, creëren we een digitale ervaring die de naam Ferrari waardig is. Het project is net gelanceerd en zal de komende maanden steeds uitgebreider worden, waarbij we het volledige potentieel benutten van de tools die IBM ons ter beschikking stelt. Ik kan niet wachten om te zien hoe de fans met deze nieuwe app interageren en een nieuwe dimensie van de Ferrari-experience betreden.”
Download de herontworpen Scuderia Ferrari mobiele app, die nu beschikbaar is op mobiele apparaten in de Apple App Store en de Google Play Store.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.