Industry Wire

Geplaatst door ICI PARIS XL & aidem agency

ICI PARIS XL kiest voor TikTok-bureau aidem agency

Na een intensief pitchtraject met negen bureaus heeft beautyretailer ICI PARIS XL gekozen voor aidem agency als nieuw TikTok-bureau. De samenwerking beslaat zowel Nederland als België en is gericht op het versterken van de merkpositie onder Gen Z en young millennials. Met een always-on strategie en creatieve campagnes ontwikkelt aidem agency content die ICI PARIS XL op TikTok positioneert als dé beauty destination voor de nieuwe generatie.

Tijdens de pitch wist aidem agency de beautyretailer te overtuigen met een strategische, data-gedreven aanpak waarin creativiteit en performance hand in hand gaan. Naast de succesvolle pilotcampagne presenteerde het bureau een uitgewerkte strategie voor 2025, inclusief een TikTok-specifieke value proposition, heldere tone of voice, contentpilaren, formats op basis van creator partnerships en een operationele way of working. Deze aanpak is volledig afgestemd op de merkdoelstellingen en brand guidelines van ICI PARIS XL. De combinatie van visie én uitvoering gaf het vertrouwen voor een samenwerking het komende jaar.

Monique Ariesen-Visscher (Marketing Manager ICI PARIS XL NL & Pour Vous) en Deborah Vanhouwaert (Marketing Manager BeLux): “We zien TikTok niet langer als een socialmediakanaal, maar als een volwaardig entertainmentplatform waar inspiratie, ontdekking en merkbeleving samenkomen. De heldere strategie van aidem agency sluit hier naadloos op aan: met slimme formats en data-gedreven content activeren we beauty-minded subcommunities en bouwen we stap voor stap aan onze positie als het meest relevante beautymerk voor de nieuwe generatie.”

TikTok Niche Dominator als motor van de strategie
Als onderdeel van de samenwerking levert aidem agency maandelijks meerdere video’s voor de always-on laag op TikTok. De aanpak, intern bekend als de ‘TikTok Niche Dominator’, omvat strategie, TikTok SEO research en implementatie, contentproductie, scripting, creator marketing, projectmanagement en ongoing data-analyse. Door slim in te spelen op zowel tijdloze content als snel wisselende trends, blijft ICI PARIS XL op deze manier continu relevant binnen het snel veranderende social landschap.

Senna Kost, co-founder en Head of Creative aidem agency: “We zijn ontzettend blij met de samenwerking met ICI PARIS XL – een merk dat ambitie toont en lef heeft op social, en daarmee perfect past bij hoe wij TikTok benaderen. Met tijdloze content via TikTok-SEO, terugkerende formats, actuele inhakers én campagnes zoals de festivalactivatie en Look of the Month, bouwen we aan duurzame relevantie. We zoeken daarbij ook offline de connectie op en creëren content die doorwerkt tot op de website. TikTok is geen trucje, het is een taal – en ICI PARIS XL spreekt die inmiddels met steeds meer flair.”

Meer informatie: www.aidem-agency.com | www.iciparisxl.nl

Over aidem agency
aidem agency is het eerste full-service TikTok bureau in de Benelux dat wereldmerken transformeert tot digitale powerhouses. Met een team van 31 TikTok-native experts creëert het bureau meetbare impact voor hun klanten: van explosieve merkgroei, het bouwen van toekomstbestendige communities tot directe conversie. aidem is gevestigd aan de Oudezijds Voorburgwal in Amsterdam en werkt voor klanten als Oreo, bol, Alpro, ICI Paris XL, Albelli en Disney On Ice.

Small Screens, Life-changing Impact.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht