Geplaatst door Verve

Indiase Verve Systems neemt de IT-ontwikkelingen van Branders over

Utrecht – Het Indiase IT-Bedrijf Verve Systems investeert fors in de IT-ontwikkelingstak van de Utrechtse onderneming en neemt het daarmee de ontwikkelingen volledig over. Het jonge IT-bedrijf met een maatschappelijke missie dat gericht is op het realiseren van een 100% eerlijke samenwerking met India, denkt met de overname een nieuwe stap te kunnen zetten in haar route naar het bereiken van de missie.

De afgelopen tijd werden in Nederland en India de overeenkomsten getekend door de directeuren van beide bedrijven. In eerste instantie ontvangt Branders een investering om zo een geleidelijke overname van de ontwikkelingsactiviteiten mogelijk te maken. Branders laat weten wel zelf eigenaar te blijven van de Nederlandse onderneming, maar geen technische ontwikkelingen in eigen beheer meer te gaan doen, om zo haar onafhankelijkheid te kunnen waarborgen.

‘Wij willen een voorbeeld zijn hoe je samenwerkt met India, maar zijn natuurlijk begonnen als een commerciële organisatie met ontwikkelingen uit India. In onze transitie naar een social enterprise vinden wij dat wij een volgende stap moeten zetten waarin het voor ons verstandiger is om de IT-activiteiten volledig onder te gaan brengen bij een geschikte technische partner.’ Aldus het statement op de website van Branders.

Branders

Branders heeft de afgelopen jaren laten zien hoe je op een verantwoorde wijze met India kunt samenwerken, waarbij topkwaliteit voor een eerlijke prijs voorop staat. Door sterke strategieën te combineren met hoogstaande eerlijk gerealiseerde techniek, heeft het bedrijf laten zien dat je met verschillende (innovatieve) technieken zoals virtual reality, web, app en augmented reality sterke businesscases kunt maken op corporate- en MKB-niveau.

Verve Systems

Het Indiase Verve Systems is een ervaren middelgroot IT-bedrijf met ongeveer 175 medewerkers dat wereldwijd hoogwaardige en grootschalige IT-ontwikkeling levert aan haar klanten. Voor het Indiase bedrijf is het een ‘Soepele en strategische’ volgende stap richting een volledige toetreding tot de Europese markt.