Geplaatst door InFocus

InFocus DigiEasel maakt een einde aan de papierchaos

Parijs, 9 septemberInFocus, de marktleider voor visuele communicatie, presenteert zijn nieuwste productlijn met interactieve touchdisplays: DigiEasel combineert een interactief touchdisplay met een digitaal whiteboard en is verkrijgbaar in twee varianten – DigiEasel en DigiEasel met LightCast. Beide modellen beschikken over capacitieve HD-touchscreens, een geïntegreerde whiteboard-app, 20 Watt luidsprekers en een styluspen met opbergplaats. Nieuw is ook de DigiEasel SignManager, waarmee interactieve HTML5-presentaties kunnen worden gegeven.

Of het nu in een vergaderzaal of op kantoor is: DigiEasel is de ideale ondersteuning voor gezamenlijke brainstormsessies, vergaderingen en workshops en maakt een einde aan hinderlijke papierchaos en tijdrovend fotograferen van aantekeningen op een flipboard. Net zoals bij gewone whiteboards kunnen op de 40-inch Full-HD-display ideeën en aantekeningen overzichtelijk in verschillende kleuren worden genoteerd. De geïntegreerde whiteboard-app is zowel met de styluspen als met aanrakingen te bedienen, scrollt automatisch naar boven als er meer ruimte nodig is en is o.a. voorzien van een volledige set met digitale stiften, markeerstiften, vormen en lijnen en van verschillende achtergronddesigns. Dankzij de 16-punts touchtechnologie kunnen ook meerdere personen tegelijk op het board schrijven of tekenen.

Het model DigiEasel met LightCast kan bovendien op het bedrijfsnetwerk worden aangesloten en geeft gebruikers de mogelijkheid om alle aantekeningen meteen rechtstreeks vanuit DigiEasel op te slaan, te verzenden of af te drukken. Daarnaast beschikt deze variant over een geïntegreerde webbrowser voor rechtstreekse internettoegang via een LAN of via wifi en over de mogelijkheid om de inhoud van het beeldscherm van elke willekeurige tablet, laptop of smartphone die onder Android, Windows, Chrome OS of Apple iOS/OSX draait, draadloos over te brengen naar het touchdisplay. Om deze functies te kunnen gebruiken, hoeft op het verzendende apparaat alleen maar de desbetreffende app te worden ingeschakeld (Miracast voor Android & Windows, Airplay voor iOS / OSX of de InFocus LightCast Sender-app voor apparaten met Chrome OS).

Touchscreendisplay en interactief digital signage touchboard
DigiEasel werkt niet alleen als interactief whiteboard, maar ook als uitstekende externe 40-inch display voor pc’s, Macs of Chromebooks, die allemaal met aanrakingen via DigiEasel bediend kunnen worden. Het apparaat beschikt ook over talrijke aansluitingen (HDMI, VGA, Composite Video, USB, Audio in/out), waardoor het compatibel is met een groot aantal randapparaten. Via de RS232-interface kan DigiEasel daarnaast worden aangesloten op ruimtebedieningssystemen als Crestron, AMX en SPcontrols. Met behulp van de InFocus-software DigiEasel Interactive Sign Manager wordt het display bovendien een indrukwekkend, interactief digital signage touchboard – naar keuze staand of liggend. Via de slimme software kan eigen inhoud op HTML5-basis worden geüpload. Zo kunnen bijvoorbeeld PowerPoint-presentaties met interactieve elementen worden gebruikt.

Prijzen en beschikbaarheid
InFocus DigiEasel INF4032 met geïntegreerde LightCast is verkrijgbaar vanaf november 2015 voor een catalogusprijs van 1539 euro excl. btw, of als model INF4030 zonder LightCast vanaf oktober 2015 voor een catalogusprijs van 1285 euro excl. btw. DigiEasel Sign Manager is ook vanaf november 2015 verkrijgbaar voor een prijs van 1099 euro excl. btw.

Over InFocus
InFocus is een van de marktleiders op het gebied van visuele communicatie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Portland, Oregon (VS) en er zijn vestigingen in heel Europa en Azië. Sinds de oprichting in 1986 stellen de innovatieve oplossingen van het bedrijf op het gebied van Unified Communication and Collaboration steeds nieuwe standaards. Met de bijzonder gebruiksvriendelijke en efficiënte InFocus projectoren, groot formaat displays en videoconferentie-oplossingen komen deze technologieën met name ook binnen het bereik van particuliere en middelgrote gebruikers. Met een groeiend netwerk van partners en distributeurs en het concept “Collaboration that works” breidt InFocus zich doelgericht uit in Europa. Meer informatie vindt u op: www.infocus.de

Noot voor redacties:
Meer foto’s en persinformatie vindt u op: http://www.pr-vonharsdorf.de/infocus/