Geplaatst door Infor

Infor Birst uitgeroepen tot ‘Leader’ in 2019 Mobile Analytics en Business Intelligence Value Index

Barneveld, 15 februari 2019Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, maakt bekend dat Ventana Research, een toonaangevend onderzoeks- en adviesbureau op het gebied van bedrijfstechnologie, Infor Birst heeft benoemd tot een Overall Leader in zijn 2019 Mobile Analytics en Business Intelligence Value Index.

Infor Birst behaalde top-3 scores in vier van de zeven beoordeelde categorieën, namelijk ‘Adaptability, ‘Capabilities’, ‘Reliability’ en ‘Total Cost of Ownership/Return on Investment’. Ventana Research baseerde zijn beoordeling op een evaluatie van het Birst Enterprise networked analytics- en business intelligence (BI) platform (de versie die op 28 juli 2018 algemeen beschikbaar werd).

Klik hier voor meer informatie over de index van Ventana Research.

“We zijn trots dat we door Ventana Research erkend zijn als een algemene leider voor Mobile Analytics en BI”, zegt Brad Peters, SVP en General Manager van Birst, een Infor-bedrijf. “De huidige data-savvy werknemers zijn gericht op mobiliteit. Smartphones en tablets hebben mensen losgeweekt van hun bureau. Elke dag worden er belangrijke zakelijke beslissingen genomen zonder achter een computer te zitten. Birst Mobile geeft werknemers overal en altijd toegang tot bedrijfsinformatie, ongeacht of ze online of offline zijn.”

Birst Mobile is gebouwd met dezelfde toonaangevende, cloudgebaseerde SaaS-infrastructuur van het networked business analytics-platform van Birst, waardoor het gebruik veilig en eenvoudig is. Daarbij worden de rijke interactiviteit en unieke mogelijkheden van mobiele apparaten ingezet om een aantrekkelijke en intuïtieve ervaring te bieden.

Birst Mobile gebruikt de ‘design once, use everywhere’-aanpak. Dankzij het responsieve ontwerp past Birst Mobile de indeling van een dashboard automatisch aan zodat de inhoud is afgestemd op het apparaat dat wordt gebruikt. Birst Mobile biedt ook offline interactiviteit, zodat gebruikers hun gegevens kunnen raadplegen in afgelegen gebieden of in gebouwen waar geen wifi beschikbaar is.

Volgens het Ventana Research Value Index-rapport, “ontving Birst de beste beoordeling in de categorie ‘Adaptability’. Het product staat op de eerste plaats vanwege zijn flexibele deployment– en configuratiemogelijkheden, waaronder white-labeling van applicaties voor een op maat gemaakte look & feel.”

“Birst biedt native applicaties voor iOS en Android, beiden met de mogelijkheid om offline te werken”, aldus het rapport. “De applicaties bieden goede interactiviteit en samenwerkingsmogelijkheden, zoals het delen van inzichten.”

Tot slot meldde het Ventana Research Value Index Rapport dat “Birst Enterprise is ontworpen om eenvoudig te worden geïntegreerd in de bestaande infrastructuur, applicaties en processen”. De Ventana Research Value Index voor Mobile Analytics en Business Intelligence is gebaseerd op een uitgebreid onderzoek van 15 leveranciersproducten in zeven evaluatiecategorieën. Vijf van deze categorieën behelzen het vermogen van een product om de breedte en diepte van bedrijfsbehoeften te ondersteunen (Usability, Manageability, Reliability, Capability en Adaptability). Twee categorieën zijn gericht op de onderwerpen vendor validatie en total cost of ownership/return on investment (Vendor Validation en TCO/ROI). De Value Index van 2019 voor Analytics en Business Intelligence identificeert de bedrijven die de hoogste score behalen gebaseerd op een gewogen totaalevaluatie.

Birst is een cloud BI- en analytics-platform dat organisaties helpt complexe bedrijfsprocessen te begrijpen en te optimaliseren in minder tijd dan traditionele oplossingen. Het platform is uitgerust met gepatenteerde automatisering- en machine learning-technologieën. De “networked BI”-benadering verbindt teams en applicaties in de hele onderneming met elkaar via een betrouwbaar netwerk van analyses. Dit levert inzichten op die bedrijven helpen slimmere beslissingen te nemen doordat er een compleet beeld van het bedrijf wordt gegeven. Deze unieke aanpak heeft toonaangevende internationale bedrijven geholpen hun winstgevendheid te verbeteren, hun kosten te verlagen, hun inkomsten te verhogen en hun manier van zakendoen te veranderen, vaak al binnen negentig dagen of minder.

Over Birst, een Infor-bedrijf

Birst is een geavanceerd networked business analytics-platform. Organisaties kunnen een nieuw niveau van betrouwbaar inzicht en besluitvorming bereiken door gegevens en mensen via een netwerk van analysediensten met elkaar te verbinden. Voor meer informatie, zie www.birst.com.

Over Infor

Infor bouwt zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 17.300 medewerkers en heeft 68.000 klanten in meer dan 170 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com.

• 19 van de top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
  • 9 van de top 10 hightechbedrijven