Industry Wire

Geplaatst door Infosequre

Infosequre en Hoxhunt samen in de strijd tegen phishing

Infosequre en Hoxhunt bundelen hun kennis, ervaring en krachten om organisaties nog beter te wapenen tegen phishing. Phishing is nog altijd de meest voorkomende vorm van cybercriminaliteit. En daar moet verandering in komen, vindt Wilbert Pijnenburg, commercieel directeur bij Infosequre. ‘De gemiddelde schade voor bedrijven bedraagt €67.000 euro per phishing incident. Om over reputatieschade nog maar te zwijgen. Samen willen we organisaties weerbaarder maken tegen cybercriminaliteit met security awareness training die gedrag écht veiliger maakt en waar medewerkers enthousiast van worden.’

Geautomatiseerde en gepersonaliseerde phishing simulatietool

Wilbert Pijnenburg, commercieel directeur bij Infosequre: ‘We zijn blij met de samenwerking met Hoxhunt. Door de uitbreiding van ons portfolio met Hoxhunt’s gamified phishing platform vergroten we onze toegevoegde waarde richting de markt. Met een phishing platform dat automatisch e-mails verstuurt, aangepast aan het niveau van de ontvanger, kunnen we organisaties volledig ontzorgen en het bewustzijn onder medewerkers nog verder vergroten. Bovendien sluit de gamified aanpak van Hoxhunt uitstekend aan bij onze awareness methodiek, waarin interactiviteit en story-based leren centraal staan.’

Juha Heikkilä, partnerships director bij Hoxhunt: ‘Het is mooi dat ons phishing training platform nu nog breder wordt aangeboden aan organisaties. Het feit dat Infosequre ervoor heeft gekozen haar productaanbod te vergroten met ons phishing platform is weer een stap richting het bereiken van ons doel: het wereldwijd verkleinen van menselijke risico’s met phishing training op een manier dat het gedrag van medewerkers op een leuke manier veiliger maakt en de positieve ervaring van de training beklijft.’

Meldgedrag stijgt van 4% naar 70%

De geautomatiseerde phishing tool van Hoxhunt stemt e-mails af op de rol en het gedrag van medewerkers. Een medewerker die een phishingmail herkent en rapporteert, krijgt de volgende keer een moeilijkere test. Herkent een medewerker de test niet, dan past de tool het niveau automatisch aan.

‘Slechts 4% van de medewerkers meldt een phishingaanval,’ zegt Juha. ‘De belangrijkste oorzaken hiervan zijn dat mensen niet getraind of gemotiveerd zijn en dat het meldproces te complex is.’ Hoxhunt speelt hier handig op in met een plugin waarmee medewerkers direct verdachte mails kunnen melden. De toevoeging van gamification elementen maken het ontdekken en rapporteren van phishingmails tot een leuk en lonend spel waardoor het meldgedrag met gemiddeld 70% stijgt.

Phishing simulatie op maat

Wilbert: ‘Het platform van Hoxhunt vormt een mooie aanvulling op Infosequre’s SaaS phishing simulatietool, waarmee organisaties zelf de regie kunnen houden op hun phishing tests en waarin zij naast standaard e-mails ook eigen phishingmails kunnen ontwikkelen. De samenwerking met Hoxhunt stelt ons in staat om nog meer op de phishing wensen van organisaties in te spelen en nog meer medewerkers op scherp te stellen.’

Over Infosequre
Infosequre levert security awareness programma’s en game-based trainingen op het gebied van informatieveiligheid, waarmee organisaties een sterke security cultuur en veiliger gedrag kunnen bewerkstelligen. Organisaties uit meer dan 100 landen maken gebruik van Infosequre producten. Het portfolio bestaat uit diverse aantrekkelijke, interactieve formats, zoals e-learning, VR-games, security awareness video’s, een phishing simulatietool, een virtuele cybersecurity escaperoom en een cybersecurity cultuurscan. De oplossingen zijn leverbaar in meer dan 40 talen voor klanten uit diverse sectoren, variërend van ‘s werelds grootste multinationals tot lokale mkb-ondernemingen. Bezoek voor meer informatie www.infosequre.com/nl of volg ons op LinkedIn, Instagram, Twitter en Facebook.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht