Industry Wire

Geplaatst door Ingenico

Ingenico Payment Services en Bancontact/Mister Cash werken samen om mobiele shoppingervaring te optimaliseren

Ingenico Group (Euronext: FR0000125346-ING), wereldleider in geïntegreerde betaaloplossingen, kondigde vandaag de uitrol op de Belgische markt aan door Ingenico Payment Services van de mobiele Bancontact/Mister Cash oplossing voor wereldwijde handelaars.

Mobiele betaling via de Bancontact-app stelt de consumenten in staat om veilig voor producten of diensten te betalen via hun mobiele apparaten, zonder dat kaarten of kaartlezers nodig zijn om de transactie af te handelen. De Bancontact-app is beschikbaar voor iOS, Android en Windows Phone besturingssystemen en maakt eenvoudige online en mobiele aankopen mogelijk. Om een transactie uit te voeren scannen  consumenten de QR-code en voeren ze hun geheime pincode op hun smartphone of tablet in,  Bij een betaling op hetzelfde toestel worden consumenten naar de Bancontact-app doorgestuurd om hun transactie met hun pincode te bevestigen. De gebruikservaring voor de consumenten is sterk verbeterd doordat geen kaart en kaartlezer meer nodig zijn.

De Bancontact-app is interessant voor zowel handelaars als consumenten. Handelaars wereldwijd kunnen nu hun Belgische klanten een eenvoudige mobiele betaaloplossing aanbieden via Ingenico Payment Services. De consumenten kunnen hun betalingen vlot en eenvoudig afhandelen met behulp van een betrouwbare en veilige betaaloplossing, ongeacht welk mobiel apparaat of welke browser ze gebruiken.

Met meer dan 1.500.000 installaties heeft al een aanzienlijk aantal Belgische consumenten het gebruiksgemak en de snelheid van de Bancontact-app ontdekt. De voordelen van de Bancontact-app zijn ook duidelijk voor de handelaars, die er meer door verkopen. Zo heeft Mobile Vikings, de prepaid mobiele provider die gespecialiseerd is in internet surfen, vastgesteld dat niet minder dan 20% van alle prepaid kaarten van Mobile Vikings op mobiele apparaten wordt herladen. Mobile Vikings heeft dankzij zijn samenwerking met Bancontact/Mister Cash via Ingenico Payment Services reeds een enorme groei gerealiseerd. “Het partnerschap tussen Mobile Vikings en Ingenico Payment Services is duidelijk een schot in de roos. De focus op innovatie, veilige transacties en solide technische integratie van betalingen via mobiele applicaties maakt van Ingenico Payment Services de perfecte partner voor elektronische transactiediensten en geïntegreerde betaaloplossingen”, zegt Stijn Martens, CMO van Mobile Vikings.

Ingenico Payment Services streeft ernaar om geoptimaliseerde consumentenervaringen te leveren en bedrijven te helpen hun inkomsten op te schroeven. De mobiele betaaloplossing van Bancontact/Mister Cash is een uitstekende manier om deze doelstellingen te bereiken. Met deze introductie op de massamarkt is Ingenico Payment Services erin geslaagd om Bancontact/Mister Cash op unieke wijze te integreren en een complete winkelervaring te bieden aan de consumenten, die met de website of de app van de handelaars worden doorverbonden. De mobiele betaaloplossing van Bancontact/Mister Cash is nu wereldwijd beschikbaar als onderdeel van Ingenico Collect, de oplossing waarmee handelaars hun inkomsten kunnen boosten en gemakkelijk naar nieuwe markten kunnen uitbreiden. Door verschillende betaalmethodes aan te bieden via één enkel contract kunnen handelaars hun financieel en operationeel beheer vereenvoudigen.

“Rekening houdend met het groot aantal betrokken handelaars tilt Ingenico Payment Services met de Bancontact-app mobiele betalingen naar een nieuw niveau”, zegt Kris De Ryck, CEO van Bancontact MisterCash Company. “Als gerenommeerd Belgisch betaalmerk willen wij de consumenten een vlotte digitale winkelervaring bieden ongeacht het type apparaat dat ze gebruiken, zij het een PC, tablet of smartphone. Dankzij onze samenwerking met Ingenico Payment Services kunnen wij dit schitterende product op grote schaal aanbieden ten behoeve van onze handelaars en klanten.”

Ingenico Payment Services bevestigde deze voornemens: “Nu we gezien hebben wat deze applicatie in België heeft bereikt, zijn wij trots dat Ingenico Payment Services in staat is om zijn wereldwijde handelaars een volledige Bancontact/Mister Cash-oplossing voor mobiele apparaten aan te bieden”, zegt Pierre Willaert, Head of Account Development bij Ingenico Payment Services. “Deze nieuwe betaalmethode als onderdeel van Ingenico Collect zal een reële toegevoegde waarde betekenen voor onze handelaars, die nu een naadloze betaalervaring met minimale technische of operationele aanpassingen aan online shoppers kunnen aanbieden.”

Over Ingenico Payment Services

Ingenico Payment Services biedt een compleet pakket beveiligde betaaldiensten, waarmee handelaars betaalkanalen kunnen samenvoegen en financiële diensten kunnen optimaliseren. Door ondersteuning van 150 nationale en internationale betaalmethoden helpen wij handelaars om hun betalingen te beheren, te groeperen en te beveiligen en om fraude bij digitale transacties te voorkomen. Ingenico Payment Services is een merk van de groep Ingenico, de wereldleider in geïntegreerde betaaloplossingen. Voor meer informatie ga naar http://payment-services.ingenico.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht