Geplaatst door Tweakwise

inRiver en Tweakwise sluiten partnership voor een optimale online aankoopervaring en top conversaties

inRiver en Tweakwise hebben vandaag aangekondigd een partnership te sluiten om (r)etailers door elkaar complementaire technologie te voorzien van een optimale online aankoopervaring en top conversaties.

inRiver biedt het ‘nieuwe generatie’ Product Information Management (PIM) platform aan B2C en B2B organisaties. Met dynamische en krachtige functionaliteiten voor het managen van product-marketing content, laat inRiver haar klanten veel sneller, meer producten verkopen. inRiver maakt het makkelijk en zeer efficient om productinformatie in verschillende talen te creeeren, te verrijken en te verspreiden over alle aanwezige marketing en verkoopkanalen. inRiver richt zich op storytelling en de creatie van rijke content en combineert PIM met Digital Asset Management (DAM) en Marketing Resource Management (MRM).

Tweakwise is een marktleider voor het optimaliseren van search, navigatie, online merchandising en personalisatie in webshops. Door onsite gedrag te meten, kunnen (r)etailers met behulp van Tweakwise inspelen op omstandigheden om op het juiste moment, de juiste content te presenteren aan webshop bezoekers. Tweakwise voegt relevante data uit o.a. ERP, CRM en externe bronnnen zoals Google Analytics en Weeronline aan de productinformatie toe, waardoor een nog betere online aankoopervaring geboden kan worden.

Een combinatie van inRiver en Tweakwise brengt een krachtig merchandising pakket aan (r)etailers: inRiver creeert en verrijkt product-marketing content om producten verkoopbaar te maken. Tweakwise pakt deze informatie op en voegt daar realtime content aan toe en presenteert dit op het juiste moment aan de juiste persoon in de webshop.  Door online (data) bronnen te gebruiken, maakt Tweakwise het nu mogelijk om zoekresultaten nóg relevanter te maken en de informatie terug te sturen naar inRiver PIM, om dit ook in andere marketing & verkoopkanalen beschikbaar te maken.

“inRiver en Tweakwise zijn twee zeer klant-gedreven organisaties die beiden de best mogelijke (online) aankoopervaring aan hun klanten willen bieden. We willen (r)etailers en fabrikanten helpen om uitermate succesvol te zijn in commerce en kennen allebei de kracht van onze best-of-breed focus. Door onze expertise te combineren kunnen we onze klanten helpen om hoge kwaliiteit productinformatie te creeeren, te meten wat er online mee gebeurd en dit verder optimaliseren om betere content en hogere conversies te genereren. Het is voor onze klanten een makkelijke manier om de concurrentie voor te blijven, beide oplossingen zijn snel te implementeren, extreem gebruiksvriendelijk en vullen elkaar perfect aan”, zegt Luke Theissling, Client Services Manager bij inRiver.

Over inRiver

inRiver laat organisaties sneller, meer producten verkopen door gebruikers in staat te stellen om snel en eenvoudig alle product-marketing informatie te verzamelen, te verrijken en in meerdere talen te distribueren naar elk gewenst marketing & sales kanaal. Dit resulteert in een een snellere-time-to-market, hogere conversie, minder retouren en een fors efficientere manier van werken. inRiver is een ‘nieuwe generatie PIM’ en groeit hard, met meer dan 200 klanten in 18 landen. inRiver is in 2007 opgericht in Malmö (Zweden), heeft vestigingen in Stockholm, Chicago & Amsterdam en verkoopkantoren in Phoenix, Taipei en Istanbul.

Over  Tweakwise

Tweakwise.com ontwikkelt innovatieve software oplossingen gericht op conversie optimalisatie in e-commerce websites. De oprichters van het bedrijf beschikken allen over jarenlange ervaring in de e-commerce en retailpraktijk bij vooraanstaande partijen. Tweakwise.com is momenteel marktleider in de BeNeLux op het gebied van search, navigatie, merchandising en personalisatie technologie. Al onze software is ontstaan vanuit de (r)etail praktijk, gerenomeerde retailers hebben hun kennis en ervaring hiervoor ter beschikking gesteld. Al onze oplossingen zijn daarmee zeer klantgericht en probleemoplossend. Tot op de dag van vandaag zijn onze gebruikersgroepen sturend in de doorontwikkeling van onze producten.