Geplaatst door Hyperz PR

‘Internetgodinnen: start je eigen webshop in 10 stappen’ naar tweede druk.

Richt je tot vrouwen
“Het lijkt mij dat deze informatie ongeveer goud waard is voor allerlei toeleveranciers van de e-commerce sector, zoals aanbieders van domeinnamen en hosting, webwinkelsoftware, boekhoudprogrammatuur et cetera. Wanneer zij hun pijlen, die ze nu richten op ondernemers in het algemeen, ook specifiek gaan richten op vrouwelijke ondernemers of op vrouwelijke ondernemers in spe, liggen de kansen voor het oprapen. Benader deze vrouwen zoals zij benaderd willen worden en word spekkoper.” Voor de verschijning van ‘Internetgodinnen’ was 42% van de webwinkeliers in Nederland van het vrouwelijke geslacht. De experts die door Suzan Eikelenstam voor het boek werden geïnterviewd, verklaarden unaniem dat zij verwachten dat dit percentage in 2011 zal stijgen. Redenen hiervoor zijn het feit dat vrouwen de ideale (internet)consument vormen, (ruim 80% van alle consumentenbeslissingen wereldwijd worden door een vrouw genomen), het feit dat vrouwen het beste weten wat andere vrouwen willen kopen en ook hoe, waar en wanneer vrouwen willen winkelen. Eikelenstam: “Dat ‘Internetgodinnen’ na amper een maand al bij duizenden vrouwen in de boekenkast of op het verlanglijstje voor kerst staat, dat ongeveer alle followers op Twitter van het vrouwelijke geslacht zijn en dat de beste recensie van het boek door een journaliste van NRC is geschreven, bevestigt mijn aannames. Tegelijkertijd overtreft het succes van het boek mijn stoutste dromen.”

Over ‘Internetgodinnen’
De auteur, die met ‘Internetgodinnen’ debuteert, schreef het boek naar aanleiding van de vele berichten van vrouwen die willen weten hoe zij succesvol kunnen worden met een webwinkel. “Het idee voor ‘Internetgodinnen’ is in februari 2010 ontstaan toen steeds meer opdrachtgevers van mijn pr bureau, eigenaren van internetondernemingen, stapels e-mailberichten doorstuurden, vol met vragen van vrouwen die webwinkelier willen worden. Vragen over hoe je aan handelswaar en aan klanten komt, hoe je verkoopprijzen bepaalt, hoe je in de bladen en op televisie kunt komen met je webshop. Ik deed research en concludeerde met de hulp van Thuiswinkel.org, mijnWinkel.nl en vakblad Twinkle binnen een maand dat het boek bestaansrecht heeft.” De tweede druk van ‘Internetgodinnen’ verschijnt binnenkort bij uitgeverij Meulenhoff Boekerij. Lezeressen met startersdromen, maar ook ervaren webwinkeliers krijgen exclusief de beste praktische tips van de online zakenvrouwen achter Kleertjes.com, LaDress.com, Welikefashion.com, Orangebag.nl en Hipvoordeheb.nl. Hilmar Mulder, hoofdredactrice van weekglossy GRAZIA, biedt een kijkje achter de schermen bij pionier Graziashop.nl. Suzan Eikelenstam helpt starters in 10 overzichtelijke stappen op weg. Achterin het boek vindt de lezeres aantrekkelijke aanbiedingen van in de markt bekende bedrijven die startende internetgodinnen in het zadel helpen.

Noot voor de redactie
Kijk voor meer informatie op www.internetgodinnen.nl. Neem voor vragen contact op met Suzan Eikelenstam: info@hyperz.nl, telefoon: 0345-505845 mobiel: 06 200 323 89, neem voor recensie-exemplaren of interviewaanvragen contact op met Marc van Biezen, uitgeverij Meulenhoff Boekerij: mvbiezen@meulenhoffboekerij.nl – 020 53 53 127.