Geplaatst door Jamf

Jamf introduceert Jamf Fundamentals om mkb-ondernemingen te helpen bij het beheren van Apple-devices

Amsterdam, 28 maart 2022Jamf, de standaard in Apple Enterprise Management, introduceert Jamf Fundamentals: een nieuw abonnement specifiek voor mkb-bedrijven. Jamf Fundamentals combineert de krachtige MDM-technologie (Mobile Device Management) van Jamf met nieuwe mogelijkheden om medewerkers te beschermen en te verbinden. Daarbij gaat het onder andere om malwarepreventie, wachtwoordsynchronisatie en Self Service-functionaliteit voor Mac. Ook is het mogelijk om iPad en iPhone apps uit te rollen, evenals maatwerkprofielen en macOS-pakketten. Jamf Fundamentals is zeer eenvoudig te gebruiken en er is dan ook geen gebruikerstraining voor nodig. Jamf Fundamentals is direct beschikbaar.

Jamf helpt organisaties om succesvol te zijn met Apple, door de ruimte te dichten tussen wat Apple biedt en wat de onderneming hebben. Jamf Fundamentals ondersteunt het Apple MDM-framework maar biedt veel meer dan MDM-functionaliteit. Het is een gemakkelijke, complete oplossing voor groeiende mkb-ondernemingen die Apple-devices moeten beheren en die hulp nodig hebben bij de uitrol, gebruikerstoegang en security.

Compleet beheer van devices, met een naadloze en intuïtieve interface

Jamf Fundamentals biedt veel meer dan basisbeheerfunctionaliteit. Het combineert de belangrijkste MDM-functionaliteit van Jamf Now met additionele mogelijkheden waarmee beheerders eenvoudig de devices van hun organisatie kunnen beheren.

1. Beheerfuncties: Jamf Fundamentals bevat de belangrijkste MDM-mogelijkheden die mkb-ondernemingen nodig hebben: sectorspecifieke Jamf Now Blueprints. Dit zijn kant-en-klare beheertemplates waarmee beheerders snel en makkelijk meerdere devices kunnen inrichten en zelf kunnen bepalen welke apps, restricties en instellingen daarop uitgerold moeten worden.
  2. Maatwerkprofielen: maatwerkprofielen bieden het voordeel dat hiermee een onbeperkt aantal configuraties kan worden uitgerold (inclusief VPN-configuraties), zonder dat daarbij het gemak van Jamf Now Blueprints wordt opgegeven.
  3. macOS-apps: eenvoudiger Mac-beheer met het automatisch uitrollen van macOS-apps, inclusief apps die momenteel niet in de Mac App Store staan.
  4. Self Service: deze on-demand Mac App-catalogus biedt een complete lijst van Mac App Store apps en apps van derden die zijn goedgekeurd door de organisatie. Hiermee hebben eindgebruikers direct toegang tot alle middelen en tools die ze nodig hebben.
  5. Ondersteuning voor maatwerk apps: dankzij de mogelijkheid om ook maatwerk apps automatisch uit te rollen, is het mogelijk om makkelijk iedere iPad- en iPhone-app uit te rollen en te beheren die medewerkers nodig hebben.
  6. Ondersteuning: Snelle en betrouwbare ondersteuning is direct beschikbaar via chat, e-mail en telefoon.

Ondernemingen beschermen tegen externe dreigingen

Malware die gericht is op Apple is in opkomst. Jamf Fundamentals biedt elementen van Jamfs securityoplossingen die specifiek zijn ontwikkeld voor Apple, zodat ondernemingen hun gebruikers en bedrijfsgegevens optimaal kunnen beveiligen

1. Malwarepreventie: Jamf Fundamentals beschermt tegen bekende Mac-malware, virussen, trojans, adware, ransomware en meer.

Makkelijk en veilig verbinding maken met bedrijfsmiddelen, waar gebruikers zich ook bevinden

Medewerkers zijn onderweg of werken thuis en rekenen daarbij op snelle en veilig toegang tot de informatie die ze nodig hebben om productief te zijn.

1. Wachtwoordsynchronisatie: deze Jamf Connect-functie, synchroniseert het wachtwoord van Macs met logingegevens voor de cloud. Daarbij wordt één identiteit gebruikt voor alles dat werknemers nodig hebben om productief te zijn.

“Jamf Fundamentals is specifiek ontwikkeld voor groeiende bedrijven, voor meer efficiency in de dagelijkse business, door middel van onder andere gegevensbeveiliging, beheer op afstand en ondersteuning. Met tools die verder gaan dan alleen het beheren van mobiele devices, helpen we mkb-ondernemingen die meer nodig hebben”, zegt Wouter Goed, Senior Regional Manager Benelux bij Jamf. “Jamf is het enige platform dat deze ondernemingen helpt om echt op te schalen met het complete Apple-ecosysteem en die een oplossing biedt voor uitdagingen rond uitrol, gebruikerstoegang, beheer en security.”

Jamf Fundamentals is per direct beschikbaar voor $4/device/maand. Het is ook mogelijk om maximaal drie Apple devices gratis te beheren. Naast Jamf Fundamentals voor mkb-ondernemingen biedt Jamf nog twee andere abonnementen: Jamf Business en Jamf Enterprise. Met deze drie complete oplossingen biedt Jamf beheer-, security- en privacymogelijkheden waarmee organisaties van iedere grootte succesvol kunnen zijn met Apple.

Meer informatie over Jamf Fundamentals: www.jamf.com/products/fundamentals-plan/.

Meer informatie over de verschillende Jamf-abonnementen: www.jamf.com/pricing/.

Over Jamf

Jamf, de standaard op het gebied van Apple Enterprise Management, breidt de bekende Apple-ervaring uit naar bedrijven, scholen en overheidsinstellingen, met zijn software en via Jamf Nation, ’s werelds grootste online community van IT-beheerders die zich specifiek focussen op Apple. Kijk voor meer informatie op www.jamf.com/nl/.