Industry Wire

Geplaatst door TBWANEBOKO

Jasper Diks, Stefan Leendertse & Carsten van Berkel starten bij TBWANEBOKO

“Met deze drie mannen hebben we er een creatief arsenaal in huis bijgehaald.”

Amsterdam, 21 december 2020 – Drie talenten zijn per direct gestart bij TBWANEBOKO, op willekeurige volgorde: Jasper Diks als Creatief Directeur, Stefan Leendertse en Carsten van Berkel als Senior Creatief Team. Ze staan bekend als zeer bekroonde creatieven. Kijk op hun website of LinkedIn en je wordt weggeblazen met Lampen, Leeuwen, Effies en nog heel veel meer. Een andere overeenkomst die direct opvalt? Alle drie zijn ze nuchter en disruptief van aard en houden ze “gewoon heel erg van ideeën bedenken”.

Jasper Diks
In zijn eerste weken bij TBWA stond Jasper Diks al direct op de set van TOTO. Geen fratsen, direct aan het werk. Hij houdt ervan: “Krijg ik veel energie van.” Wat hij wil bereiken bij TBWA? “Mensen helpen om nog mooier en creatiever werk te maken en daarbij TBWA nog meer op de kaart te zetten. Leuk om ergens in te stappen waar de wind in de zijlen zit. Dit bureau voelt als een snoepwinkel, zoveel kansen en briefings en er wordt zó ontzettend veel mooi werk gemaakt!”

Diks kijkt uit naar samenwerken met zijn creatieve partner en vriend Billy Witbraad, met wie hij ooit was begonnen op de Junior Academie. “Zo is de cirkel toch wel weer rond.” Samen zullen zij de komende tijd onder andere focus leggen op T-Mobile’s Tele2. Ook werkt volgens hem CCO Darre van Dijk’s drang naar creativiteit “aanstekelijk”. Hij noemt het een goede dynamiek.
Jasper Diks heeft hiervoor zijn eigen reclamebureau gestart, The Family. Dat ging hartstikke goed maar hij wilde toch liever door in de rol van creatief directeur in plaats van bureaueigenaar.

Stefan en Carsten
Stefan en Carsten krijgen een wat vrijere rol, waarbij ze zullen werken op het hele klantenpakket. Van nieuwe klanten als T-Mobile en Tele2, tot TBWA ‘classics’ als Unox. “Het ideeën bedenken blijft voor ons de grootste lol. Het eureka! -moment. Vergelijk het met voetbal. Zo lang je blijft scoren, waarom zou je dan trainer worden?” De twee schuwen ‘t niet om totaal iets nieuws te willen bedenken. Het liefst iets dat niet al te veel op reclame lijkt. Carsten: “Herhalen werkt, maar opvallen ook. Dat is een bekend reclame-cliché. Maar dat laatste is wel veel leuker. We vonden het Disruption model van TBWA daarom ook meteen interessant.” Stefan voegt eraan toe: “Los van de fijne energie werden we ook heel enthousiast van de gedeelde creatieve ambitie van Rik en Darre.”

Naast hun werk bij TBWA blijven Stefan en Carsten bezig met projecten in de kunst- en cultuursector en voor startups. “Het geeft enorm veel energie en inspiratie om met één been in een ‘andere’ branche te staan. Het heeft eigenlijk alleen maar voordelen.” Aldus Carsten en Stefan.

Darre van Dijk
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWANEBOKO over Jasper, Stefan en Carsten: “Met deze drie mannen hebben we er een creatief arsenaal in huis bijgehaald. Ze hebben stuk voor stuk prachtig werk gemaakt en dat is, terecht, bekroond. Ik wil ze hier de ruimte geven om los te kunnen gaan voor ons mooie scala aan klanten. Ik ben ervan overtuigd dat ze, ook al is het nu nog even op afstand, een verrijking zijn voor het TBWA-team.”

Fotograaf: Suzanne Blanchard

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht