Geplaatst door Juniper

Juniper Networks helpt operators aan duurzame groei via Cloud Metro-oplossing

Schiphol-Rijk, 4 juli 2022 — Juniper Networks, leverancier van veilige, door AI aangestuurde netwerken, onthult vandaag een reeks van innovatieve netwerkoplossingen die aan de basis staat van zijn Cloud Metro-visie en -strategie. Deze nieuwe oplossingen zijn geoptimaliseerd voor metronetwerken en helpen operators aan duurzame bedrijfsgroei. Bij traditionele metronetwerken ligt de focus op de netwerkapparatuur. Ze gaan bovendien gebukt onder de hoge eisen ten aanzien van schaalbaarheid, flexibiliteit en gebruikservaring die de grootschalige digitale transformatie en opkomst van 5G-diensten met zich meebrengen.

De nieuwe reeks krachtig presterende netwerkoplossingen worden ondersteund door vanuit de cloud aangeboden en door AI aangestuurde automatiseringsmogelijkheden. Deze zijn speciaal ontwikkeld voor het inrichten van geavanceerde Cloud Metro-infrastructuren. De oplossingen dragen bij aan een ingrijpende reductie van het verbruik van natuurlijke bronnen en voorzien in tools en vereenvoudigde werkwijzen die de takenlast van netwerkbeheerders verlichten. Ze bieden daarnaast ingebouwde service assurance-functionaliteit en beveiligingsmogelijkheden die bijdragen aan optimale netwerkervaringen.

Wat de nieuwe Cloud Metro-systemen van Juniper uniek maakt, is het ontwerp van hun stroomvoorziening, dat bijdraagt aan energie-efficiëntie. Dit maakt het mogelijk om ongebruikte functies en Packet Forwarding Engines (PFE’s) automatisch uit te schakelen. Het verwijderbare modulaire power shelf-ontwerp zorgt voor een reductie van elektronisch afval. Het verlengt daarnaast de levensduur van de systemen door het mogelijk te maken om de bandbreedte met een factor 48 op te voeren binnen hetzelfde chassis. Dit ontwerp is als Titanium grade gecertificeerd door CLEAResult® op basis van zijn 80 Plus-programma. Het is daarmee de eerste en enige stroommodule voor apparatuur voor metronetwerken met een dergelijke waardering.

De toekomstbestendige schaalbaarheid, capaciteit, prestaties en slimme functionaliteit van de Cloud Metro-systemen van Juniper maken een einde aan de traditionele levenscycli van netwerken van 7 tot 12 jaar en de noodzaak van ingrijpende vervangingen. ‘Pay as you go’-modellen en een breed scala aan interface-opties bieden operators de mogelijkheid om hun netwerkinvesteringen op bedrijfseconomisch verantwoorde wijze aan te laten sluiten op de vraag.

Het geavanceerde gebruik van AI en de vanuit de cloud aangestuurde netwerkautomatisering helpen operators met het vereenvoudigen van hun dagelijkse workflows. Ze kunnen sneller nieuwe netwerkservices implementeren door apparatuur in een paar minuten, in plaats van uren, te onboarden, het aantal trouble tickets te reduceren en de time-to-service te verkorten om sneller omzet te boeken. Dit alles draagt bij aan aanzienlijke productiviteitsverbeteringen en stelt netwerktechnici en –beheerders in staat om meer te bereiken. Dat is van cruciaal belang voor de werknemerstevredenheid en het behoud van netwerktalent.

De nieuwe netwerkoplossingen bieden tot 71 procent lagere totale eigendomskosten dankzij het gebruik van de laatste generatie van chipsets, een brancheleidend systeemontwerp en door AI aangestuurde Device-onboarding-as-a-Service-functionaliteit. Zero trust-beveiliging is in de netwerksystemen ingebouwd in plaats van achteraf toegevoegd. Hetzelfde geldt voor service assurance-mogelijkheden. Deze dragen bij aan proactieve processen rond het testen, monitoren en herstellen van netwerkservices.

De nieuwe oplossingen in vogelvlucht:

• Juniper Paragon™ Automation as a Service¹ is de eerste door AI ondersteunde, vanuit de cloud aangeboden reeks van oplossingen voor netwerkautomatisering. Deze oplossingen bieden directe waarde door het verkorten van de time-to-service van maanden tot minuten en het reduceren van de Mean Time to Know (MTTK) en Mean Time to Recovery (MTTR).
  • Juniper AI-Enabled Device Onboarding-as-a-Service is de eerste netwerkoplossing die gebruikmaakt van Juniper Paragon Automation as a Service om de tijd die nodig is voor de onboarding van netwerkapparatuur ingrijpend te reduceren.
  • De Juniper Networks™ ACX7000-serie² omvat duurzame en krachtig presterende netwerksystemen met een innovatieve aanpasbare stroomvoorziening die bijdraagt aan een tot 77 procent lager energieverbruik. De systemen zorgen voor een verbetering van de ruimte-efficiëntie tot 64 procent en bieden een 4 tot 7 langere levensduur dan concurrerende oplossingen. De serie biedt daarnaast de snelste routerlijnkaart binnen de branche, de hoogste 400GE-dichtheid en fabric-capaciteit per sleuf en een doorvoersnelheid van 21,6 Tbps op basis van 54 400GE-poorten. De oplossingen uit deze reeks zijn daarmee klaar voor 800G en alles wat daarna komt.
  • De Juniper Paragon Active Assurance³ testagents maken deel uit van JUNOS® OS Evolved, een netwerkbesturingssysteem dat op alle modellen uit de ACX7000-serie draait. Deze testagents vormen het cloud metronetwerk om tot een gedistribueerde sensor die het mogelijk maakt om proactief voor optimale netwerkervaringen te zorgen. Dit maakt een einde aan de noodzaak van de inzet van aanvullende standalone hardwarematige netwerksondes. Dankzij de nieuwe mogelijkheid van 5G UE/gNB-emulatie kunnen operators netwerkverkeer simuleren voor zowel de beheerlaag als de gebruikerslaag. Daarmee kunnen ze ervoor zorgen dat elk onderdeel van het 5G-netwerk voldoet aan de eisen van de toepasselijke service level agreement.
  • De principes van zero trust-beveiliging⁴ en mogelijkheden voor preventie, detectie en analyse van cyberbedreigingen die deel uitmaken van het Connected Security-aanbod van Juniper worden toegepast op alle onderdelen van de Juniper Cloud Metro-oplossing. Unieke cryptografische digitale identiteiten worden op basis van de Trusted Platform Module (TPM 2.0)-standaard gebruikt binnen de Cloud Metro-fabric van IP-services. Dit biedt de mogelijkheid van attestatie van netwerkapparatuur en veilige provisioning zonder menselijke tussenkomst (sZTP) die aan de Request for Comments (RFC)-richtlijnen voldoet. De oplossingen maken daarnaast gebruik van bestandsencryptie en het MACsec-protocol om data tijdens de opslag en tijdens overdracht veilig te houden. Deze holistische zero trust-aanpak wordt kracht bijgezet door het vermogen van Paragon om de status en werking van de beveiliging automatisch te verifiëren binnen netwerken die op basis van ACX 7000-apparatuur zijn ingericht.
  • De optische modules uit de Juniper Networks 400G ZR/ZR+ serie⁵ zijn ontwikkeld om operators aan kostenbesparingen te helpen door het consolideren van optische en IP-netwerklagen met coherente insteekbare optische zendontvangermodules. Door de integratie van 400G ZR/ZR+ Digital Coherent Optics (DCO) wordt een complete laag van DWDM-terminals uit de optelsom verwijderd. Deze optische modules voldoen volledig aan de specificaties van OpenZR+ en OIF.

Ondersteunende citaten

“De nieuwe Cloud Metro-reeks valt sterk op in de huidige wereld van ‘retro-metro’s’. Onze vanuit de cloud aangeboden Paragon Automation-as-a-Service oplossing belooft operators aan directe productiviteitsverbeteringen te helpen. In plaats van complexe, tijdrovende doe-het-zelfoplossingen voor netwerkautomatisering te ontwikkelen, kunnen zij hun focus richten op het waarborgen van optimale netwerkervaringen voor hun klanten. Door onze in de praktijk bewezen AI-oplossing uit te breiden naar het WAN van operators kunnen we de productiviteit van hun customer operations-teams opvoeren en zorgen voor een ingrijpende reductie van het aantal trouble tickets en een hoger beschikbaarheidsniveau voor het netwerk. Onze uitgebreide ACX7000-serie voorziet in de meest veilige, schaalbare intelligente Cloud Metro-oplossingen die op de markt verkrijgbaar zijn, compleet met ingebouwde service assurance. Dit sluit aan op de behoeften van operators aan een duurzame toekomst wat betreft hun winstgevendheid, hun mensen en het milieu.”

• Brendan Gibbs, senior vice president Automated WAN Solutions bij Juniper Networks

“Onze connectiviteitsdiensten voor metronetwerken in meer dan 260 wereldsteden komen tegemoet aan de behoefte van onze klanten aan veilige, schaalbare en krachtig presterende netwerken. We worden geconfronteerd met een onophoudelijke vraag naar veilige connectiviteit en verwachten een dubbelcijferige groei van ons netwerkverkeer terwijl we de uitmuntende ervaringen blijven bieden waar onze klanten om vragen. We zijn al jarenlang voorstander van de visie van Juniper op krachtig presterende, schaalbare IP-netwerken. Het is daarom geweldig om te zien dat de enorme verbeteringen en innovatieve oplossingen binnen zijn Cloud Metro-serie onze klanten in de toekomst nog meer voordelen zullen bieden.”

• Don MacNeil, chief operating officer bij GTT Communications

“We vinden het geweldig dat de samenwerking tussen Broadcom en Juniper heeft geresulteerd in een dergelijk uitgebreid aanbod van routeringsplatforms voor het WAN. Al deze oplossingen maken gebruik van onze toonaangevende Jericho- en Qumran-chips. Het mooie van dit nieuws is dat het laat zien dat de Jericho 2c+ chip van Broadcom de mogelijkheid biedt om te zorgen voor een toename van 50% van de prestaties van de 400G- routerlijnkaart en de hoogste dichtheid binnen een modulair chassis. Met maar liefst 54 400G-poorten per sleuf en een doorvoersnelheid van 21,6 Tbps geven deze resultaten blijk van de ongekende schaalbaarheid en energie-efficiëntie van het productaanbod van Juniper. Met dank aan onze technische teams.”

• Ram Velaga, senior vice president en directeur van de Core Switching Group bij Broadcom

Beschikbaarheid

¹De door AI ondersteunde Paragon Automation-as-a-Service is in de eerste helft van 2023 verkrijgbaar
²ACX7000-serie:

• ACX7100-32C, ACX7100-48L, ACX7509 – per direct verkrijgbaar
  • ACX7024 – nu bestelbaar, leverbaar in het derde kwartaal van 2022
  • ACX7908, ACX7348 – bestelbaar vanaf de eerste helft van 2023

³In de oplossingen van Juniper ingebouwde Paragon Active Assurance – verkrijgbaar in de tweede helft van 2022
⁴ Ingebouwde zero trust-beveiliging met op SaaS gebaseerde attestatie – verkrijgbaar in de eerste helft van 2023
⁵ Optische zendontvangermodules uit de Juniper 400G ZR/ZR+ serie – bestelbaar en verkrijgbaar in het derde kwartaal van 2022

Aanvullende informatie

Cloud Metro Solution Page
Blog: Cloud Metro: Reimagining Metro Networks for Sustainable Business Growth
Blog: Welcome to the Future of Network Automation: Juniper Paragon Automation-as-a-Service
Blog: Reimagining Metro Architectures for the Experience-First Era
Blog: Balancing Design Choices for Sustainable Growth: Juniper ACX7000 Family
Gegevensblad voor de ACX7000-serie
Solution Brief: Juniper Cloud Metro as the Experience Sensor
Solution Brief: AI-Enabled Device Onboarding as a Service
Demo: Paragon Automation-as-a-Service Device Onboarding

Over Juniper Networks
Juniper Networks is toegewijd aan het drastisch vereenvoudigen van netwerkoperaties en het stimuleren van superieure ervaringen voor eindgebruikers. Onze oplossingen bieden toonaangevende inzichten, automatisering, beveiliging en AI om echte bedrijfsresultaten te behalen. Wij zijn van mening dat het mogelijk maken van verbindingen ons dichter bij elkaar zal brengen en ons allen in staat zal stellen om ‘s werelds grootste uitdagingen op het gebied van welzijn, duurzaamheid en gelijkheid op te lossen. Meer informatie is te vinden op Juniper Networks (www.juniper.net) of kom in contact met Juniper op Twitter, LinkedInen Facebook.

Juniper Networks, het Juniper Networks logo, Juniper, Junos, en andere hier vermelde handelsmerken zijn geregistreerde handelsmerken van Juniper Networks, Inc. en/of zijn filialen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen kunnen handelsmerken van hun respectievelijke eigenaars zijn.

Verklaring inzake de productplanning
De informatie in dit persbericht verwijst mogelijk naar de ontwikkeling door Juniper Networks van, en zijn plannen voor toekomstige producten, functies of verbeteringen (productplanningsinformatie). Deze productplanningsinformatie kan zonder nadere kennisgeving worden gewijzigd. Juniper biedt geen garanties dat toekomstige producten, functies of verbeteringen daadwerkelijk beschikbaar komen en stelt zich daar ook niet voor verantwoordelijk. Inkoopbeslissingen zouden in geen geval moeten worden gebaseerd op de aangegeven tijdsperioden of specifieke productplanningsinformatie, aangezien Juniper de introductie van toekomstige producten, functies of verbeteringen kan vertragen of volledig kan afzien van het uitbrengen daarvan.

Alle productplanningsinformatie die deel uitmaakt van dit persbericht, waarnaar dit persbericht verwijst of die op basis van dit persbericht is verkregen door enige persoon kan geen aanleiding vormen voor een vertrouwensclaim of uitsluiting jegens Juniper die verband houdt met, of voortvloeit uit enige beweringen die deel uitmaken van de productplanningsinformatie. Juniper stelt zich niet aansprakelijk voor enig verlies of enige schade (ongeacht de manier waarop die is opgelopen) die verband houdt met, of voortvloeit uit beweringen die deel uitmaken van de productplanningsinformatie.