Kapitaalinjectie Pixplicity voor internationale groei

Creatieve tech-studio Pixplicity breidt het team uit. Dennis Sanders, oprichter van iBood, investeert en treedt aan als nieuwe aandeelhouder. Het geld wordt ingezet voor het openen van een nieuw kantoor in Los Angeles en het ondersteunen van de groeistrategie.
Amerika als rolmodel voor Nederlandse groei
Nederland tracht al jaren haar tech-scene op de kaart te zetten door het volgen van het Amerikaanse groeimodel. Pixplicity opereert precies in het centrum van dit gedachtegoed met kantoren en klanten in zowel VS als in Nederland.
Door deze strategie werkt Pixplicity voor grote Amerikaanse agencies en succesvolle Nederlandse ondernemingen zoals de nieuwe startup ‘Tilig’ van Sid Sijbrandij (Gitlab) en het recent gelanceerde Celapp Media. Eryk Verhagen, CEO Pixplicity: “met meer dan 150 projecten en honderdduizenden app downloads hebben we veel ervaring opgedaan. Binnen ons bureau experimenteren en verleggen we continue grenzen, iets dat ook onze klanten zoeken en waarderen. Een idee naar lancering brengen zit in ons DNA.”
Investeerders veranderen identiteit van creatieve sector
Dennis Sanders: “In Nederland is veel beweging in de markt van creatieve bureaus. Menig investeerder zoekt zijn heil in buy-and-build strategieën, waarbij verschillende, vaak kleinere creatieve bureaus aan elkaar worden geregen. De identiteit van de kleinere bureaus zou daardoor in het geding kunnen komen.”
Eryk Verhagen vervolgt: “in de consolidatieslag van creatieve bureaus willen wij onze onafhankelijke positie verstevigen en de transatlantische authenticiteit behouden. Met Dennis zijn ervaring, kunnen we naast het bedienen van klanten onze eigen ambities versnellen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.