Industry Wire

Geplaatst door Lightspeed

Kassasysteem Lightspeed volledig geïntegreerd met loyalty applicatie Piggy

Amsterdam, 25 september 2018Lightspeed, leverancier van kassa- en webwinkelsoftware,maakt vandaag de integratie met het grootste spaarplatform van Nederland, Piggy Loyalty, bekend. De ruim 2500 bij Lightspeed aangesloten winkels kunnen de spaarpunten van de rond 1,1 miljoen consumenten die gebruikmaken van Piggy nu direct vanuit het kassasysteem verwerken. Spaarpunten kunnen met één klik op de knop worden toegevoegd en er zijn geen aparte iPads meer nodig op de toonbank.

Geen omkijken
Lightspeed en Piggy Loyalty streven er met hun producten naar om het werk van retail ondernemers eenvoudiger en efficiënter te maken. De integratie van de systemen draagt hieraan bij. Horecaondernemers worden voorzien van een overzichtelijk dashboard en hebben verder geen omkijken meer naar passen, kaarten en stempels. De consument hoeft na aankoop uitsluitend één Piggy spaarpas of de app te scannen en de punten worden automatisch bij zijn of haar account opgeteld.

Eén pasje
Piggy biedt een oplossing voor de grootste ergernissen rondom spaarprogramma’s en loyaliteitssystemen. Verschillende stempelkaarten, zegelboekjes of klantenkaarten voor diverse winkels wekken in plaats van een loyaliteitsgevoel vooral veel irritatie op. Met Piggy hebben klanten maar één pasje in hun portemonnee. En als de klant zijn spaarpas is vergeten of kwijtgeraakt, kan hij te allen tijde doorsparen omdat de gespaarde punten zijn gekoppeld aan het mailadres. Consumenten kunnen op deze manier nooit hun gespaarde punten kwijtraken.

Sander Levert, founder en director van Piggy: “Het invoeren van het aankoopbedrag is de enige handeling die de winkelier tijdens het afrekenen moet invoeren om de spaarpunten te registreren. We stelden onszelf de vraag hoe we zelfs die ene handeling weg kunnen laten. De oplossing is de integratie met het vooruitstrevende kassasysteem van Lightspeed.”

Joost Brugmans, director of partnerships EMEA bij Lightspeed: “We zien loyaliteit en klantenbinding als één van de meest belangrijke focuspunten voor ondernemers. Piggy is marktleider op het gebied van loyalty voor retailers in Nederland. Met deze geïntegreerde oplossing bieden we onze klanten een spaarsysteem waarmee ze nog meer uit hun bestaande klantenbestand kunnen halen – en dat kan al snel een vergroting van de omzet betekenen. Het is onze ambitie om de onafhankelijke ondernemer succesvoller te maken en deze integratie draagt daaraan bij.”

De integratie is per direct voor alle retailers met een Lightspeed kassasysteem beschikbaar.

—-

Over Lightspeed
Lightspeed is een krachtig cloud gebaseerd kassasysteem voor de horeca en retail. Meer dan 50.000 winkeliers, hotels en restauranthouders, die voor meer dan 15 miljard dollar aan transacties per jaar verwerken, gebruiken Lightspeed voor on- en offline groei en zakelijk beheer. Lightspeed wordt gebruikt in meer dan 100 landen. Het hoofdkantoor van het in 2005 opgerichte Lightspeed is gevestigd in Montréal, Canada. Lightspeed is uitgegroeid tot een wereldspeler met ruim 650 werknemers en kantoren in Canada, America, Nederland, Engeland en Australië. Het hoofdkantoor in Nederland is gevestigd in Amsterdam. Meer dan 50.000 klanten draaien op Lightspeed, met een gezamenlijke omzet van €12 miljard per jaar.

Over Piggy Loyalty
Met meer dan 1 miljoen actieve gebruikers is Piggy het grootste loyaliteitsplatform van Nederland. Onze focus is het faciliteren van een op maat gemaakt loyaliteitsplatform voor onze klanten met oog op klantenbinding. De kracht van het platform is een combinatie van de verschillende tools om een unieke ervaring te creëren, waardoor de klant zich gewaardeerd en verbonden voelt. Piggy is ontworpen om directe groei te realiseren in elke branche, vereniging of franchise. Al meer dan 3,000 ondernemers maken gebruik van het Piggy platform.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht