Industry Wire

Geplaatst door Ketchum Amsterdam

Ketchum en MasterCard winnen drie PRWeek Global Awards

Betaaltechnologiebedrijf MasterCard en communicatiebureau Ketchum hebben tijdens de feestelijke uitreiking van de prestigieuze PRWeek Global Awards in London samen drie keer gewonnen en een ‘high commendation’ ontvangen voor de campagne Selfie-Nomics.

Onder de noemer ‘Selfie Pay’ lanceerde MasterCard dit jaar de toekomst van betalen met biometrische authenticatie in Nederland. Met een teaser op CNN werd de geruchtenmachine rond ‘Selfie Pay’ wereldwijd gestart. Vervolgens ontvingen journalisten, bloggers en trendwatchers een uitnodiging voor een verrassingsevenement in EYE Amsterdam waar ze de allereerste betaling ter wereld met een selfie live meemaakten.

Wereldwijd spraken experts op het gebied van technologie, biometrie en veiligheid zich uit over de mogelijkheid om in de nabije toekomst over te gaan op deze nieuwe vorm van betalen. Het evenement heeft met 19.000 verhalen een nieuw tijdperk aangekondigd, en MasterCard gepositioneerd als voorloper in betaaltechnologie. Na succesvolle pilots voor betalen met een selfie in Nederland en de Verenigde Staten en gevolgd door een groeiende marktvraag heeft MasterCard onlangs aangekondigd om ‘Selfie Pay’ versneld wereldwijd uit te rollen. Isabelle Roels, Communicatiemanager Benelux bij MasterCard: “We zijn blij met het succes van deze campagne, en zien het als een aansporing voor verdere innovaties om betalen nog veiliger en makkelijker te maken”.

De PRWeek Global Awards worden jaarlijks uitgereikt voor uitstekend internationaal werk. “We feliciteren MasterCard met deze erkenning dat ze voorop lopen in de betaaltechnologiemarkt. We zijn er trots op dat we deze technische innovatie succesvol in een maatschappelijke context hebben kunnen plaatsen”, aldus Peter Coolen, Senior Consultant bij Ketchum.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht