Industry Wire

Geplaatst door XXS

Kia Motors Nederland en XXS Amsterdam ontwikkelen nieuwe merkcampagne voor Nederland

Amsterdam, 14 oktober 2019 – Kia laat met een nieuwe merkcampagne voor de Nederlandse markt zien wat hun kwaliteit is – en waar ze voor staan.

Kia staat niet voor niets in de top 5 van best verkochte automerken in Nederland. Maar de merkperceptie loopt daar nog wel behoorlijk op achter.

Maaike Aarts, Manager Communicatie & PR over de ontwikkeling van de campagne: “We hebben de afgelopen jaren bij Kia enorme stappen gezet op het gebied van kwaliteit en design van onze auto’s. We winnen wereldwijd betrouwbaarheidstests en designprijzen. Ook worden onze modellen gewaardeerd om hun rij-eigenschappen, waarbij we niet onderdoen voor de bekende merken. Desondanks weet Nederland niet goed waar Kia voor staat. Daarom zijn we met XXS Amsterdam een traject gestart om het merk te duiden en richting te geven.”

Deze campagne is de eerste die voortkomt uit de aangescherpte strategie voor de Nederlandse markt.

Joram Helmer, Head of Strategy: “De ambitie van Kia is grenzeloos, de innovatiekracht gigantisch – maar we moeten wel bouwen op bestaande associaties van het merk. We hebben een logisch, relevant en onderscheidend merk-domein gevonden, waar zowel de ambitie van Kia een plek heeft én wat geloofwaardig is. Kia gaat voor meer.

Door middel van kwantitatief en kwalitatief onderzoek leerden we dat dit domein de juiste was.”

De campagne wordt gedragen door een TVC waarin Kia laat zien wat je zoal meemaakt met je auto in zeven jaar tijd. De zeven jaar garantie wordt onlosmakelijk aan Kia gelinkt en is dus een geloofwaardig startpunt om over kwaliteit te praten.

John de Vries, Creative Director: “We wilden een impactvolle, onderscheidende campagne over kwaliteit creëren. Het idee is 7 jaar in 7 seconden. Hierin laten we zien dat Kia meer kwaliteit biedt en echt met alles rekening houdt. Een auto waar je op kan vertrouwen, met de menselijke gewoontes en onverwachte dingen in het leven. Elke dag, 7 jaar lang. Met meer plezier.

De campagne gaat maandag 14 oktober live op tv, social media en verschillende online kanalen tot eind dit jaar. En krijgt een vervolg in 2020.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht