Industry Wire

Geplaatst door Kinetic Zone

Kinetic Zone kiest exclusief voor Megawatt

AMSTERDAM/EINDHOVEN – Kinetic Zone, onderdeel van WPP en Out of Home specialist Kinetic, gaat een exclusief partnership aan met Megawatt Advertising & Fieldmarketing uit Eindhoven. Door de krachten te bundelen op het gebied van fieldmarketing willen de twee bureaus de Nederlandse markt bestormen. Later volgen België en Luxemburg.

De inkt van de handtekeningen is pas net droog, maar de eerste campagnes staan al in de steigers. Stephan Kwast, Managing Director van Megawatt, is trots op de deal. ‘Het is een unieke samenwerking met enorm veel potentie.’ In 2016 staan er naar verwachting tientallen fieldmarketingcampagnes op de planning. Van sampling, en promotie tot roadshows, tastings en activaties op events. De focus ligt dit jaar met name op de Nederlandse markt. Later volgen België en Luxemburg om aan de vraag van internationale merken te kunnen voldoen die vaak Benelux georganiseerd en georiënteerd zijn.

Samenwerking
Ook Marjan Leeuwenkuijl, Business Development Director van Kinetic Zone, is blij met de exclusieve samenwerking. ‘De snelle groei in de afgelopen twee jaar heeft ertoe geleid dat de werkwijze van Kinetic Zone anders ingericht moest worden om nóg meer grip te krijgen op het creatieve proces en de executie van campagnes. Waar we voorheen de uitvoering van campagnes via een zorgvuldig geselecteerde groep preferred suppliers coördineerden, kiezen we nu bewust voor een nieuwe strategie in de vorm van een exclusieve samenwerking met één specialist op het gebied van fieldmarketing en activatie. Megawatt is voor ons de juiste partner.’ Kinetic Zone heeft zich ten doel gesteld om de huidige adviesrol op het gebied van brand en shopper activation verder uit te bouwen en  daarmee tegelijkertijd ook creativiteit, conceptuele slagkracht en de volledige executie van campagnes in huis te halen.

Krachten bundelen
Kinetic Zone en Megawatt verwachten dat ze, door de krachten te bundelen, écht het verschil kunnen gaan maken. Stephan: ‘Bij Megawatt Fieldmarketing ligt de focus volledig op het face to face activeren van merken en een vlekkeloze executie van de campagnes door een goed georganiseerde backoffice. Bij Megawatt Advertising ontwikkelen we reclamecampagnes, zijn we gespecialiseerd in branding en bruist het van de creativiteit. Kinetic Zone is juist sterk in location based intelligence en een optimale integratie van brand en shopper activation in de mediamix.’

Kinetic Zone
Vanuit de jarenlange expertise van Kinetic Worldwide, gespecialiseerd in onafhankelijk Out of Home media-advies, is in 2014 Kinetic Zone ontstaan. Deze business unit is gespecialiseerd in brand en shopper activation waarbinnen fieldmarketing en huis-aan-huis communicatie centraal staan. Mediabureaus zoals MediaCom, Mec en Mindshare (gelieerd aan GroupM en onderdeel van WPP) doen veelal een  beroep op de expertise van Kinetic Zone om hun klanten ook op dit vlak optimaal te kunnen bedienen.

Megawatt
De Eindhovense bureaus Megawatt Advertising & Megawatt Fieldmarketing hebben zich in relatief korte tijd op de kaart gezet. Waar Megawatt Advertising zich volledig richt op strategie, concept- en campagneontwikkeling met creativiteit als magisch startpunt, ligt de focus van Megawatt Fieldmarketing op het offline activeren van merken middels inzet van promotieteams en modellen. Klanten als Philips, Swinckels, Foot Locker, IAK Verzekeringen en Showtek behoren tot hun portefeuille.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht