Industry Wire

Geplaatst door Klarna

Klarna sluit partnership met Cathay Pacific om reizigers betrouwbare en flexibele betalingsoplossingen te bieden

Amsterdam, 28 november 2023 – Klarna, het wereldwijde AI-betalingsnetwerk en shopping-assistent, heeft een partnership gesloten met de premium luchtvaartmaatschappij Cathay Pacific om eerlijke en flexibele betalingsoplossingen aan reizigers in zes landen in Europa te bieden. De overeenkomst is voor Klarna de laatste in een reeks belangrijke partnerships om verder uit te breiden in de reissector.

Volgens McKinsey wordt wereldwijd 70 procent van de ruim duizend miljard dollar die jaarlijks aan vluchten wordt uitgegeven nu nog met een creditcard betaald. De betalingsoplossingen van Klarna bieden een eerlijk en minder risicovol alternatief. Zo biedt zij gebruikers heldere aflossingstermijnen en klantbescherming, zoals het bevriezen van de toegang tot betaaldiensten als een betaling wordt gemist.

Klanten (18+) van Cathay Pacific kunnen vanaf nu in zes Europese landen tijdens het uitchecken kiezen voor Klarna als betaaloptie. Reizigers in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Frankrijk en Italië kunnen hun vluchten in drie rentevrije termijnen betalen met Klarna’s ‘Pay in 3’-service. In Duitsland kunnen reizigers met de betaaloplossing van Klarna de rentedragende kosten van een vlucht spreiden over 6 tot 24 maanden[1].

“Cathay Pacific heeft als missie haar passagiers een uitzonderlijke service te bieden: van het reserveren van hun vlucht tot de aankomst op hun bestemming. Dankzij onze samenwerking met Klarna kunnen we reizigers nu snelle, flexibele en eenvoudige online betalingsmogelijkheden bieden. Dat is een bijzondere mijlpaal waarmee we vliegen nog toegankelijker maken voor zo veel mogelijk reizigers”, aldus Paul Johannes, Vice President Customer Travel & Lifestyle Europe van Cathay Pacific.

Cathay staat internationaal bekend om haar premium aanbod, van bekroonde lounges tot de nieuwste vliegtuigen, een hoogwaardige service aan boord en een excellent culinair aanbod.

“We zien er enorm naar uit om samen te werken met Cathay Pacific, een vooraanstaande internationale luchtvaartmaatschappij die veel aandacht heeft voor luxe en comfort. Mensen van alle leeftijden stellen zich steeds terughoudender op tegenover kostbare creditcards. Zij geven er de voorkeur aan om grotere transacties te beheren met eenvoudige en renteloze ‘Koop Nu, Betaal Later’-opties of termijnbetalingen die hen helpen hun uitgaven goed te beheren. Cathay Pacific loopt voorop in de luchtvaartindustrie met de introductie van deze optie, net als merken, zoals onze partner Airbnb, die een uitstekend serviceniveau hoog in het vaandel hebben staan”, vertelt Raji Behal, Head West- en Zuid-Europa van Klarna.

De overeenkomst volgt kort na de wereldwijde uitrol van Klarna’s partnership met Airbnb, waarbij consumenten in zeven landen de kosten van hun reizen wereldwijd kunnen spreiden. Begin 2024 zal Klarna haar dienstverlening in nog meer landen, verspreid over drie continenten, aan Airbnb-klanten aanbieden.

EINDE PERSBERICHT

[1] Gebruikslimieten:
‘Pay in 3’ kan gebruikt worden in het Verenigd Koninkrijk, direct geboekt opde Cathay Pacific website, op vluchten tussen £30 en £2000, in Spanje, Frankrijk en Italië op vluchten tussen 35 en 1.500 euro en in Nederland tussen 35 en 4000 euro.
In Duitsland kan de betalingsoplossing van Klarna worden gebruikt om vluchten tot 5000 euro te financieren.

Noot aan redactie (niet voor publicatie)

Over Klarna
Sinds 2005 is Klarna op een missie om de e-commercehandel te versnellen, waarbij de behoeften van de consument centraal staan. Met meer dan 150 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en 2 miljoen transacties per dag, zorgen Klarna’s eerlijke, duurzame en AI-aangedreven betalings- en winkeloplossingen voor een revolutie in de manier waarop mensen online winkelen en betalen. Hierdoor kunnen consumenten slimmer, met meer vertrouwen en gemak winkelen. Meer dan 500.000 wereldwijde retailers integreren Klarna’s innovatieve technologie en marketingoplossingen om groei en loyaliteit te stimuleren, waaronder H&M, Saks, Sephora, Macy’s, Ikea, Expedia Group en Nike. Ga voor meer informatie naar Klarna.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht